2006-10-26

På promenad...

Tog en promenad... ute och gick... en lång stund i en välkänd park här i närheten... stängde in mig med musik på högsta volym...

Lämnade mina alla papper, ärenden... och "måsten" för en stund... och bara gick... kände gruset under mina skor... såg alla höstens fina färger... och får nog lova att erkänna... det är VACKERT...

Gult, brunt, rött... och, här & var, ännu lite grönt... låter bilden sjunka in... låter den kyliga höstluften rensa mina lungor... inget spår av den kommande stormen ännu... jag känner dock några regndroppar mot mina kinder... konstigt nog salta...

Står en stund stilla... nere vid vattenkanten... ser en dagisgrupp gå förbi... så sorglösa och fulla av liv... så omedvetna om vad som väntar... längre fram...

Går vidare... måste tillbaka... till uppgifter som ska lösas... till min plats vid datorn... och skriver... dessa rader...

5 kommentarer:

Anonym sa...

*torkar det salta *regnet* från din kind..
Hoppas du känner dig piggare snart.
Ännu ingen blåst här heller. Bara regn.. Kav lugnt ute. Nästan som i tornadons öga...
Lugnet före stormen..
Även om det inte blåser säger min kropp att det är på väg..
Ha det så gott du kan vännen..
*inte ens hunden ville ut idag..*
Kram C

Anonym sa...

Tror dessa pauser från alla måsten borde tas oftare.....
Skoj att du anmäler dig till kursen;)
kram
/M

Anonym sa...

Du tog hand om dig en stund, på ditt sätt... Skönt att läsa.

Allt gott till dig.
a.

Anonym sa...

Hejhej ;) schyssta dojjor,är det dina? ha en finfin helg. Kram kram/anna

Anonym sa...

Ibland måste man bara få gå ut en stund och "lulla runt" lite och låta hjärnan vila från det vanliga jobbpillet!
Gäller bara att man kan ta sig i kragen och gå tillbaks också . . ..