2006-10-20

Regnig fredag...

Några rader lite senare än vanligt... men det är så ibland, redan strax efter 7 i morse började min arbetsdag och jag fick liksom inte riktigt tiden över förrän nu...

En rejält grå, regning och trist dag här i Stockholm, och för att försöka lätta upp stämningen och humöret lite så får dagens bild här ovanför, från i sensommaren... spegla lite av betydelsen med alla MÖTEN man gör här i livet...

Möten mellan människor är en nödvändighet och jag har alltid varit en person som haft lätt för det... kanske därför jag valde, tidigare i mitt yrkesliv, att arbeta med mycket svårt sjuka människor inom cancervården...

De möten jag hade möjlighet till där har för alltid förändrad min syn på mycket av livets olika frågor och det var oerhört lärorikt... även om det många gånger var både tungt och sorgligt.

Fast ändå... inte så tungt som många kanske tror, vi lyckas ju trots allt bota många som har dessa sjukdomar.... och jag brukar säga, där kunde vi ärligt säga till våra patienter att vi var GLADA om vi slapp se dem något mer... ni förstår vad jag menar eller hur ?


Ha en trevlig & skön helg !

Foto: Tierra

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara höstbilder i tidigare inlägg. Intressant också att läsa om ditt tidigare arbete. Det ger nog en hel del "livserfarenhet" du kan använda i andra sammanhang. Önskar dig en skön helg. Varma hälsningar Thor-Björn