2006-10-04

Varning...

Men hallå !

Har Vägverket också börjat fira Halloween ?

Eller är det kanske bara en varning för oss andra... att det snart är dags... för den där tiden på året när en massa, mer eller mindre utklädda barn & ungdomar, springer runt och ringer på ens dörr och när man sedan öppnar... ja , då skriker de "- Bus eller godis !?"

Här kan ni hitta en massa historiska fakta om Halloween och hur denna sed kom till. Fina bilder och annat om Halloween kan ni också hitta hos en av mina bloggvänner, kolla här hos Nicki

I slutet av oktober kommer väl firandet av Halloween kulminera och även om man kanske kan ha lite synpunkter på att detta, i Sverige liksom många andra länder, blivit lite av en kommersiell "högtid"...

Visst är det lite kul ändå ! ;-)

Kom ihåg nu... se upp den 31:a oktober...


Foto: Tierra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra..
Min bäste vän..
Jätteroligt att du länkade till mig och lika roligt att du skrivit om Halloween..
Ja du vet ju hur galen jag är i julen och allt som hör till samma med Halloween.. det är roligt det gör att den vanliga tråkiga vardagen fylls ut med lite skoj och fantasi..
Men påsken tråkar ut mig kan du förstå det? Färglös och menlös tycker jag.. Tomten och spöken är roligare än kycklingar ha ha..
Allt bra med dig?
Själv mår jag så där har fortfarande nån typ av infektion och magkatarr är så less på det..
men ids inte springa till doktorn för dom tror mig inte måste tydligen själv komma på vad det är för fel suck.. färdiggnällt..
Nu ska jag gå till webbgrupperna och fixa halloweensidor till en del av dom jag sköter sidor åt..
Kraaaaaaaaaam Nicki

Anonym sa...

Själv är jag barnsligt förtjust i ändrade skyltar.
=)