2006-10-28

Minusgrader...

Så kom den då... även hit till Stockholm... den allra första riktiga frosten... var ute en stund nu på kvällen och när jag sedan skulle åka tillbaka hemåt... så var bilens alla rutor vita av FROST... och temperaturen hade fallit ner till ett par minusgrader...

NU vill jag bara ha SNÖ, snö, snö... massor av snö... kall, vit och ren snö... att rulla runt i... göra snöänglar i... göra snöbollar av... bygga snögubbar av... få känna kylan mot mina kinder...

Letade fram vinterjackan i klädkammaren... förbereder mig... och hoppas... att SNÖN snart kommer falla även här... över marken... över mig... stora flingor som jag kan fånga med tungan...

SNÖ som döljer allt som är grått... snö som gömmer undan... ja, jag LÄNGTAR verkligen efter en rejäl vinter...

Dags att krypa ner under en annan sorts täcke... ska dock först bara ställa om klockan... till VINTERTID...


God Natt !!

Inga kommentarer: