2006-10-03

Trist besked...

Morrn !

Precis avslutat ett telefonsamtal... trista nyheter, en nära bekant har tagit in på sjukhus igår och det har nu tyvärr visat sig att han är alkoholist :-(

Visst har jag kanske haft det lite på känn, men eftersom jag inte träffar personen i fråga så ofta så... Tydligen har hans problem ökat under sommaren och nu har han, efter en mindre trafikolycka, hamnat på sjukhus.

Grundorsaken till det hela är nog att han blev av med jobbet för ett par år sedan, och med alldeles för mycket "fritid"... ja, då startade drickandet, vilket tydligen pågått sedan dess och uppenbarligen har ingen riktigt (förutom hans fru och barn) insett läget...

Kan bara hoppas nu, att olyckan kan bli en väckarklocka för honom och att han verkligen försöker få den hjälp han behöver. Jag, om någon, vet hur svårt och jobbigt det kan vara att ta det steget och söka hjälp (oavsett skäl), men jag hoppas att han fixar det nu.

Självklart kommer även jag försöka ställa upp upp det behövs, om än kanske just bara för att lyssna, men just nu behöver han nog "experthjälp" mer än något annat.


Ha en bra dag !

P.S. Personen på bilden har INGET med ovan att göra !

1 kommentar:

Anonym sa...

Första steget är iallafall att få sjukdomen konstaterad, hoppas det går bra i fortsätningen också!

Apropå hösten...ja, du. Inte är det skoj inte med detta mörker...men det är bara knappt 8 månader kvar till sommaren;)

kram /M