2006-10-24

Stockholm vaknar...

Det är fortfarande alldeles mörkt ute... när jag sakta, men med målinrikade steg, går ut till garaget... marken är fuktig och svart... löven på trädet vid garaget har nu fallit av helt och hållet...

Borta är nu sommaren... med sin sköna sol och värme... allt går till vila... utom just jag... som nu åter är på väg... på väg till arbetet, som så ofta förr...

Känner mig lite stel i nacken efter gårdagens flytt... och när jag vrider om startnyckeln i bilen känner jag att min arm ännu inte är helt ok... backar ut... och kör ut på huvudleden... den som sedan ansluter mot motorvägen...

Många på väg... liksom jag... bilarnas lampor speglas i den våta vägbanan... i långa, långa rader... några gäspar vid rödljusen... andra ser ut att ha somnat om... men sakta kryper köerna sig allt närmare... sina slutmål...

Tid att tänka, tid att fundera... i ensamheten... i bilen... på vägen... då finns tiden, den som annars inte riktigt räcker till... tiden att få vara... kanske sig själv...

Det är tisdag den 24:e oktober 2006... och Stockholm håller på att vakna igen...


Take care !

Foto: Tierra

3 kommentarer:

Anonym sa...

Morrn Tierra..
Hoppas att ni flyttat färdigt nu..
Vi har hållt på att stöka runt med halva släkten en flyttar.. Lite måla och tapetsera här.. lite nya möbler som ska monteras där osv..
Så är lite less på den biten just nu..
Så istället för att sätta igång hemma med rennovering nu känner jag för en liten paus..
När det gäller halloween så finns det inte så mycket mer att tilläga om den nu har väl tagit upp det mesta.. Och börjar även lessna lite på häxan men det ligger ju i tiden nu med ämnet halloween..
Har varit lite less på space sista tiden har haft för mycket annat att göra..
Men idag har du väl sett detsamma som jag.. SOLEN.. och vad allt är gult helt plötsligt..
Är så less på regn efter dom här dagarna..
Hoppas att allt är bra med dig så hörs vi snart kram Nicki

Anonym sa...

Hejsan svejsan vännen =)

Här snöar det för fullt,
härligt, snön lyser upp i vintermörkret =)

Ja. en stund för sig själv med sina egna tankar i lugn och
ro...det är något som alla behöver .

Hoppas att stelhete i nacken går över snart =)
Ha en bra fortsättning på dagen,
lämnar lite eftermiddagsfika =)
kramar, Tant Rut

Anonym sa...

Hej vännen..
Här *lyser* solen med sin frånvaro..
Regn o rusk..
Hoppas verkligen du känner dig bättre i nacke och i övrigt också.
Det hände ngt konstigt idag.
Jag gick ut med Ozzy för en promenad.. MEN...
In kom jag med en tvättsvamp...
Lite less på regnet blir man när jycken har en sån uppsugnings förmåga. Han blir ju ALDRIG torr..
Snart ska han till *frissan* o då blir han hel skalad den här ggn..
För både hans o min skull..
Kram på dig
C