2006-09-05

Wild Lapland...


eller... Vi hade i alla fall tur med vädret ;-)

Jaha, kanske dags att försöka berätta lite av vad som hänt sedan jag försvann på semester och ledighet. Tror nog att jag får dela upp det på ett par olika blogginlägg för enkelhetens skull... vill ju inte trötta ut er med allt för långa inlägg nu direkt ;-)

Del 1.

Efter en mycket intensiv & stressig sista arbetsvecka i juli var det då äntligen dags... semester ! Både kroppen & själen var i stort behov av vila och avkoppling. Ledigheten inleddes med ett besök på det årliga Skoklosterspelet, vilket alltid brukar vara en kul & trevlig plats att besöka - så även i år.

Efter några dagar med förberedelser på hemmaplan så var det så till slut dags, den efterlängtade "lilla" resan till Norrland. Nu tror ni säkert att jag som är Stockholmare menar att jag tog en tur strax norr om Uppsala eller så... MEN, nej då... inte alls !

Vi tog E4:an norrut och efter ett antal mil på motorvägen stannade vi för en första övernattning i närheten av Höga Kustenbron, och vilken häftig bro sen ! Har ni inte varit där så kan jag verkligen rekommendera ett besök.

Efter övernattning i en stuga på Snibbens Camping bar det av vidare uppåt och norrut på E4:an... ett par timmar långt stopp vid Skuleberget inkl. en tur upp till grottan och toppen... och sedan vidare ända upp till Piteå Havsbad och deras camping.

Vi hade strålande väder och det blev en riktigt skön & varm kväll i Piteå. Vi gjorde även en liten tur in till Piteå centrum för att handla mat & dryck och efter middagen tog vi en längre promenad med hunden utefter den långa sandstranden i kvällssolen. Jag sov som en stock i sovsäcken, efter den långa bilfärden, den natten och var faktiskt riktigt utvilad morgonen därpå när det var dags att ge sig av mot nästa mål...

Men mer om det i nästa blogginlägg ;-)

OM ni vill se lite bilder... Kolla då i mitt galleri (via länken till höger), där finns en hel del nytt och ev. kommer det lite till.


Ha en bra dag !

Foto: Tierra

Inga kommentarer: