2006-09-15

Samvetsfrågor ?


Okey, nu är det dags att vara lite ärlig... både mot er själva och kanske mot någon/några andra... dags för några samvetsfrågor:

Fem saker jag ångrar att jag gjort:

1. Att jag ljugit för att vinna en tävling

2. Att jag började röka för länge, länge sedan

3. Att jag skapat en dålig relation med min son

4. Att jag sårat en nära vän nyligen

5. Att jag sjukanmält mig utan att vara sjuk


Fem saker jag ångrar att jag INTE gjort:

1. Att jag inte levt ensam innan jag bildade familj

2. Att jag inte varit ute och rest mer i världen

3. Att jag inte började skriva tidigare i lvet

4. Att jag inte besökt läkare när det behövts

5. Att jag inte vågat ta för mig mer... av det mesta

Utmanar några av mina bloggvänner på att försöka skapa en liknande lista:
En andra chans, Wimsigt, Tant Rut, Ängeln, Vonkan, Tonårsmorsa,
Dagens Flower Power och Fru Blomberg (Brummelisa)

Självklart får alla andra intresserade också skapa en lista ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kuuul, behövde en liten utmaning just nu!! Ska genast börhja jobba på den! Kram!

Anonym sa...

Hej Tierra! Självklart antar jag din utmaning. Ska försöka göra den i helgen. Vill även tala om att jag tycker mycket om ditt inlägg "Liten på jorden". Helt i min smak. Du beskriver tankar som jag starkt känner igen mig i. Ha nu en mycket trevlig helg. Varma hälsningar Thor-Björn.

Anonym sa...

Hej Tierra.. Ska göra en bara det att mycket av det du skrivit har jag samma.. Men jag ska testa.. Föregående blogg gillar jag den var jättebra.. Kram Nicki

Milla sa...

Den utmaningen tar jag! Oj. Den tål att fundera på...