2006-09-18

Oförrättat ärende...

Jaha, måste väl skriva några rader om söndagens misslyckande... inte ett helt ovanligt misslyckande dock... inte för mig i alla fall...

Ett lagom fint väder ute, uppgifter både i tidningar och på nätet om att det NU minsann skulle finnas gott om svamp i skogen, gjorde att jag igår förmiddag plockade fram kängorna ur skåpet, kopplade hunden, tog fram bilen och begav mig sedan ut för att se om dessa uppgifter verkligen stämde.

Jag är verkligen inte duktig på svamp, brukar väl känna igen en eller annan kantarell, liksom den andra svampen jag hittade mest av i skogen igår... Flugsvampen !

Inte precis vad jag hade hoppats på men efter drygt 3 timmar, vandrandes på till synes oändliga stigar i skogen... ja, då tvingades jag inse mitt misslyckande - Det blev ingen svamp i år heller...

Kanske dags att gå en kurs... eller kanske hänga med någon ut, som vet lite mer om skillnaden mellan Karl Johansvamp och Röksvamp... än vad jag gör ;-)

På vägen hem passerade jag Willys och, med en mycket besviket ansiktsuttryck, gick jag rakt in till grönskasavdelningen och köpte en kartong "nyplockade" kantareller... bättre än inget i alla fall ;-)

Nytt försök nästa helg... eventuellt...


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

1 kommentar:

Anonym sa...

God morgon vännen min =)

Du gjorde ju alla fall ett försök ;)

Lämnar lite äppelpaj här =)
Ha en bra dag,
kramar din vän Tant Rut