2006-09-29

Ett kliv uppåt...


God morgon !

Fredag igen... jag kom hit till jobbet strax efter 7 och jag måste erkänna att jag nog är inne i en väldigt positiv period just nu, mycket spännade som händer och jag känner mig faktiskt ganska tillfreds inombords.

Kanske har spiralen börjat snurra lite åt andra hållet och jag hoppas den fortsätter så, ett litet steg mot något annat... men, med tidigare facit i handen, så tar jag inget för givet.

Idag väntar bl.a, en "intervju" av en blivande konsultkollega, han kommer troligen börja här redan på måndag eftersom det är lite resursbrist inför kommande händelser under hösten och vintern.

Det positiva med detta är väl också att mitt eget uppdrag ser ut att bestå och om inget oförutsett inträffar, kan hända mycket "konstigt" i den här branchen, så lär jag nog minst vara kvar här året ut... troligen längre ;-)

Den kommande helgen är, liksom förra, ganska oklar i dagsläget... kanske ett sista försök att hitta det där (j-la) svamparna eller så får jag hitta på något annat. Idag regnar det för första gången på länge här i Stockholm och blir det alltför trist väder i helgen...

Ja, då tror jag att jag "låser" in mig och tittar på lite film... har en ganska stor hög med DVD:er som jag inte hunnit se, mycket tack vare det fina vädret vi haft under sommaren. Troligen lär jag också få lite tid med datorn och vem vet, kanske kommer det några rader i bloggen på söndag kväll ;-)


Ha en riktigt skön helg !

Rättelse: Nu är kl. 11.50 och solen har faktiskt tittat fram under förmiddagen, det blev INTE en så regnig dag i alla fall ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra! Underbart att du är inne i en positiv period. Jag känner faktiskt likadant. Allt blir så mycket roligare då och problemen inte lika svåröverkomliga. Ha en underbar helg och sköt om dig. Varma hälsningar Thor-björn

Anonym sa...

May your weekend be as beautiful and exciting as a Fairy Tale.
And may all your dreams come true. . .
Hugs Nicki

Anonym sa...

Underbart att du mår bra! Du gör helt rätt i att stänga in dig o bänka dig framför filmerna med tanke på vädret som är utlovat!

kram
/Magdalena

Anonym sa...

Kul att höra att du är inne i ett positivt svep för tillfället!
Men huva, sju på morgonen!!!!
Skulle kunna få mig att säcka ihop fullständigt ju.
;-)
Sitter här och ugglar istället för att åka ut till landet. Himla grått ute och det är en massa jag borde ta itu med här i "ugglebo". Typ städa och sånt.
Börjar med att stiga in i duschen tror jag.
Ha det!
=)