2006-09-08

Soffliggare

God morgon !

Att det stundar valtider har väl knappast undgått någon nu levande människa... bara en knapp vecka kvar nu innan det är dags och som vanligt kan man ju inte direkt påstå att man blir speciellt mycket klokare under dessa valkampanjer som pågår som intensivast just nu runt om i landet...

Jag kanske sticker ut hakan nu, MEN... Nej, jag tänker INTE rösta !

Jag har tappat förtroendet för våra "kära" politiker för länge sedan och de två senaste valen har jag röstat blank... men denna gång tror jag nog jag tar steget ännu längre... jag struntar nog helt & hållet att gå till vallokalen.

Visst, man borde gå dit, göra sin lilla späda röst hörd... men nej... Och jag tänker inte gnälla över resultatet heller sen. De flesta partier känns ganska lika och jag har svårt att se att de kommer bli några större förändringar, varken bättre eller sämre... oavsett vilket parti, eller snarare block, som vinner.

Den enda "viktiga" frågan för oss här i Stockholm är ju den om Trängselskatterna... och den får jag inte vara med och rösta om i min kommun i alla fall... *suck*

Nog om politik och valet i denna blogg :-)


Ha en skön fredag & en riktigt trevlig helg !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra! Tack för titten. Och naturligtvis har jag tittat på dina bilder. Jättefina. Jag kom inte ihåg vad du hade för kamera, men om du har möjlighet att sätta på ett tonat gråfilter skulle jag rekommendera ett sådant. I alla fall när himlen är så där ljus.

Jag kanske har nämnt det förr, men jag älskar Åre. Hade en stuglägenhet där på glada 80-talet och var uppe nästan varje helg.

Själv har jag inte röstat sedan i slutet av 80-talet, men i år tänkte jag faktiskt göra det. Något förtroende för politikerna har jag inte, men det blir lite roligare att följa valvakan om jag röstat själv.

Ha nu en jätteskön helg.
Varma hälsningar
Thor-Björn

Milla sa...

Hej! Kul att se dig här i bloggsfären igen!! Det är ju skönt med ledighet och skönt att komma tillbaka.
Jag tycker själv att det är jätteviktigt att rösta! Förtroende eller inte, det är hela vår samhällsapparat det handlar om och valet är vårt starkaste styrmedel för hur det ska se ut. Det är som ett stort (himla stort!) företag, där har man inte heller all kraft att genomföra alla beslut eller förändringar som tagits, vi tappar förtroende för chefer ibland men det finns en grundbas som vi är en del av för att vi är en del av organisationen. "politik är allt" sa min bror för ett tag sedan och vi inte får ge upp att vi själva ÄR vårt samhälle-båda givare och mottagare. Jag ska rösta, och jag kommer återigen att rösta annor-lunda än förra gången, för jag vill INTE vara en traditionalist utan jag tar den fråga som jag tycker känns mest angelägen... Kram kram och ha en god helg - men fasiken vad det blåser här vid Mälaren idag. Burr!

Anonym sa...

Va är du soffliggare.. hmm.. ja jag vet inte heller vilka eller vad jag ska välja.. kollar man på tv så känns det som att vara på dagis.. Antar att du har samma härligt uppfriskande vindar med regn som jag har idag..Botten faktiskt..
Space är snabbt som ögat idag fattar ingenting man tror att det är ett stort fel när det beter sig normalt.. så jag passar på att skriva nu innan sega nisse är där igen..
Ha en bra helg i soffan nu.. fniss.. Kram Nicki