2006-09-15

Fler timmar...


Kan någon vara snäll och stoppa jordklotet ett tag ?

Allting bara snurrar, fortare och fortare... hinner liksom inte med... blir nästan åksjuk och skulle helst av allt vilja kliva av... bara någon stannade klotet en stund liten, liten stund...

Skulle behöva mer tid för eftertanke och reflektion... tiden nu räcker inte till... för att klotet snurrar så snabbt...

Fler timmar på dygnet kanske ? Nej, det hjälper nog inte heller...

Det är inte så att jag mår dåligt psykiskt... jag bara känner att jag försummar en massa saker... saker jag borde bry mig om, som mig själv... eller vänner & kompisar... eller ?

Visst, jag gillar att ha mycket omkring mig, missförstå mig inte... men jag behöver ändå några timmar till... så jag hinner göra allt jag vill... eller är det så att jag kanske lovar för mycket ?

Fartblind ? Ja, kanske är det problemet...

Får nog lov att utveckla det här senare... blev alldeles för invecklat nu och det är nog inte många som hängde med i mina funderingar...
Tillbaka senare idag eller i kväll !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ibland snurrar det verkligen på alldelens för snabbt! Hoppas du får en bra helg i alla fall! Kram!

Anonym sa...

Tant Rut drar i handbromsen ;)
Ja, ibland har dygnet för få timmar känns det som...då gäller det att prioritera...vad känns viktigaste just NU för MIG...men det där vet du ju redan ;)

Tant Rut förstår hur du menar och tänker =)

Önskar dig åter igen en trevlig helg =)
nu drar vi med kvasten till Bortterom ;)
Lämnar mera gotteli gott =)
kramar, din vän Tant Rut