2006-09-28

Fråga och du får svar...

Morrn !

Dags att öppna brevsäcken och besvara "beundrarposten" ;-)

Nej då, jag bara skojar lite... men jag har faktiskt fått en och samma fråga ett par, tre gånger nu... "Varför heter din blogg Nummer 2 ?"

Ja, den enkla, logiska och snabba förklaringen är väl helt enkelt att, eftersom jag för snart 2 år sedan började skriva en blogg på MSN Spaces... och gjorde så i ett år, men bytte till Blogger.com då det så ofta var problem med MSN och deras blogg-tjänst... alltså, detta är min andra blogg - Nummer 2.

Men det finns också en djupare, mer komplicerad förklaring...


Nummer 2 är också den andra sidan av mig, en kanske lite mer personlig och "hemlig" plats där jag funnit möjligheten att skriva, mest för min egen del... även om jag har med tiden upptäckt att den uppenbarligen uppskattas av en del andra också :-)

Nummer 2, min blogg, är och har blivit en viktig "plats"... ett ställe med utrymme för funderingar, eftertanke och reflektioner... som ett "andningshål" i världen... i livet... och i tiden...

Jag är övertygad om att alla ni andra som också skriver i en blogg resonerat på ett liknande sätt och anledningen till att bloggar idag blivit något STORT... Ja, förklaringen där finns nog i balansen mellan det "privata" och det "öppna"...

Man väljer ju själv hur öppen man ska vara och om man inte vill "synas"... då finns alltid möjligheten att vara mer anonym... t.ex. som undertecknad ;-)

Hoppas detta var svar på frågan... nu ska jag gå och hämta en kopp kaffe och sätta igång med dagens arbetsupgifter.


Ha en fin torsdag !

Inga kommentarer: