2006-09-27

Ett brev...

Jag sitter här och funderar... förr sa man ju nästan alltid "Ett brev betyder så mycket"... men idag då... när Internet finns...

Ja, då är det väl "Ett MAIL betyder så mycket" ?

Allt sedan jag började blogga för snart 2 år sen har jag, då och då, fått mail från någon som hittat min lilla sida... oftast bara en kort hälsning eller en fråga om hur man gör något speciellt med sin blogg, t.ex. problem med bilder, färger o.s.v... men ibland... Ja, då kan det dyka upp mer personliga mail och det känns om möjligt ännu roligare.

Jag tycker "möten" med nya människor är intressant, lärorikt och spännande, oavsett om det gäller i min yrkesroll, vid helt andra sammanhang eller här som här i min blogg och därför är det alltid extra uppskattat när ett oväntat mail eller kommentar dyker upp.

Tänk på det en stund... att själv höra av sig till någon, kanske till en släkting, en kompis... eller någon annan man inte hört av sig till på länge... det kan ju betyda väldigt MYCKET för just den personen och i dagsläget är det ju många gånger enklare & snabbare än förr.

Detsamma kan givetvis gälla för alla dem man själv stöter på via nätet på olika sätt... att besöka en blogg eller annan hemsida och lämna en kommentar är både trevligt och kan ge mycket positiv respons till den som innehar bloggen eller hemsidan.

Dessutom kan det ju leda till en framtida kontakt och möjligheter till utbyte av erfarenheter, tankar, idéer m.m. - Vem vet ?

Nu säger säkert en eller annan... "Ja, men RIKTIGA & handskrivna brev är mycket roligare"... och visst, jag kan hålla med om det också men det ena utesluter ju inte det andra... eller hur ? ;-)

Och visst är det så... ett brev, oavsett form, är alltid trevligt att få... när någon tagit sig lite tid att formulera sina tankar och fäst dem på ett "papper"... Ja, då betyder ett brev verkligen mycket...

Slut på funderingarna för denna gång...


Have a nice day !

1 kommentar:

Milla sa...

Jag håller med dig i allt! Som fd tokigt brevskrivare i unga år så har ju detta med nätet blivit en slags ersättare. Förr letade jag efter brevvänner överallt, nu slinkar man in på bloggar och får sina nya kontaktytor. Jag har min härliga mailingslista som lysande exempel på mångårig vänskap över gränser och vi setts IRL också, men det är inte största behållningen utan det är dessa små, spontana ord som kommer då och då... Det är riktigt skoj!