2006-09-22

Beröring...

Jag satt uppe en stund i natt... igen... kollade lite bloggar... tiden på dagen räcker ju inte riktigt till... vill läsa i lugn & ro...

Så mycket att läsa... en värld av erfarenheter... glädje & sorg

Så mycket som roar... som ger ett leende på läpparna...

Så mycket som berör... långt mer än man tror...

Så mycket som upprör... som kan leda till ilska...

Allt detta påverkar ens själ, ens hjärta och hjärna...

Så... Vad har "lilla jag" att komma med... egentligen ?

Inte mycket känns det som... inte när man läst lite av allt det som skrivs på andra håll... där ute på det till synes oändliga nätet...
som vävt av en gigantisk spindel och där allt hänger ihop... på ett eller annat sätt...

Och även om jag bara "skrapat på ytan", det finns anledning nog att återkomma till flera av dessa platser... just för att beröras...

Fast det finns mycket jag skulle vilja skriva... men kan ändå inte, inte riktigt än... en del är lite för privat, annat är nog för oklart...
för odefinierat... och skulle nog mer förvirra... än förklara...

Men tiden går... och kanske mognar tankarna och mitt behov av att uttrycka även de "dolda" orden och texterna... men bara kanske, kommer de fram i ljuset.

Var inte rädda för det... både att beröra och beröras !


Take care, my friends !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra!

Blir verkligen rörd av dina tankar och känslor av beröring. Är det inte så, att vi alla, under vår rustning, faktiskt bara är varandras avbilder?

Någonstans tror jag, att vi genom att lyfta på den osynliga slöjan... släppa rädslan och öppet emotta våra medmänniskors berättelser, då växer vi själva.

Jag är övertygad om att vi reser genom möten, berikar våra inre liv, just genom att ta del av, beröras och själva beröra.

Tack för tänkvärda ord.

Trevlig Helg!

Kram från Camilla

Anonym sa...

Hej Tierra..
Det jag tog upp idag gäller definitivt inte dig..
Vi har snart pratat i 2år nu och det som är så skönt med dig är att det spelar ingen roll om vi pratar varje dag .. varje vecka eller var 14:e dag.. Jag vet var du finns och att du inte blir sur för att jag inte önskar trevlig dag varje dag..
Istället för detta lite tjatiga ha en bra dag dagligen är det bättre att hälsa på när man har något att säga eller tycka.. Eller om det gått ett tag och man bara vill visa att man bryr sig och inte glömt sin vän..
Jag är urless på alla nya som kommer in pratar dagligen första veckan och sen inte hör av sig mera..
Det kallar inte jag för vänner..
Vänner lär man känna sakta men säkert och dom finns kvar idag imorgon nästa månad och nästa år..
Men även detta ha en bra dag dagligen gör att man blir imun man tycker jaha okay och glömmer det lika fort..
Men när det gäller dig är det roligt att svara för du tjatar inte ihjäl mig du trillar in när du vill något..
Dessutom skriver du bra intressant och varierande..
Så Tierra min vän önskar alla var som du.. och nu säger jag ha en bra dag.. fniss och givetvis ha en bra helg.. Kram Nicki