2006-11-14

Valfrihet...

Morning !

En regnig, grå och trist dag här i Stockholm denna tisdag... sitter och funderar lite... om olika val... i vardagen och livet, i stort och smått.

En del är självvalt, annat påtvingat... men likväl... ändå ett val... då livet tagit en ny inriktning... kanske oväntat dessutom...

Om man summerar det som hänt... ända sedan man, i mitt fall för drygt 40 år sedan, "tittade" fram... har olika val krävts... livet är fyllt av skyltar... alla med pilar... en del har redan "namn"... andra är blanka... kanske för att vi själva ska få fylla i målets namn...

Ibland gör man val som inte blir lika bra... man hinner kanske t.o.m. vandra en bit på den stig man bestämt sig för... innan man inser sitt misstag... och tyvärr går det inte alltid... att vända tillbaka heller... inte börja om vid samma vägskäl...

Kanske är ändå valfriheten värd sitt namn... kanske inte... och vem vet, kanske är en del val redan förutbestämda... av "något" eller "någon"... val som verkligen kan förvåna, överraska... ja, kanske även skrämma oss...

Allt detta snurrar just nu runt i skallen... och så sent som för bara några minuter... gjorde jag ju ett val... att skriva detta och låta er andra ta del av dessa små funderingar...


Ha en bra dag och välj rätt !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra!

Ett mycket klokt val, måste jag säga! Att du tog ditt beslut att publicera ännu ett inlägg, av dina alltid så eftertänksamma tankar, om livet.

Härligt att jag navigerat mig hit, utan vare sig kompass eller vägskyltar, måste helt enkelt vara meningen, känslan för "stråket", eftersom jag alltid återvänder, om och om igen.

Som så många andra... med mig.

Kram från Camilla

Anonym sa...

Hej Tierra..
Ja dom här skyltarna råkar vi alla ut för ideligen..
Och vi har alla tagit fel väg många gånger och det går inte att vända tillbaka som du säger.. men vi får göra det bästa av situationen..
Har för övrigt tagit ledigt från datorn ett par dagar det var skönt..
Men sen suger det igen och man är tvungen att trilla in..
Önskar dig en bra fortsättnig på den här gråa tisdagen.. kram Nicki

Anonym sa...

Hej vännen .
Idag är det segt. Har ingen lust med nånting känns det som.

Och alla dessa vägskyltar om hur vi ska gå...hur vi ska välja...
Ja jag kan ju också säga att jag har gjort dåliga val i mitt liv. Men också tagit omvägar för att nå till dem bra vägarna.

Kram på dig så här på en tisdags förmiddag =)
/vonkan