2006-11-23

Lååång dag...

God kväll !

Jaha, måste väl skriva några korta rader... kändes lite konstigt att inte skriva något här i bloggen tidigare idag... och det har varit en lång dag men nu är i alla fall kursen avklarad...

Nu har man fått lära sig mycket om de olika "hot" m.m. som finns när det gäller datasäkerhet... ta bara det där med program som t.ex. MSN Live Messenger... det är inte tillåtet att använda på det stället där jag sitter nu... men jag tror nog ändå det går att hantera... bara man inte tar emot en massa konstiga filer m.m. från okända ;-)

Mycket av det som vi fick gå igenom idag var väl inte direkt några nyheter... men eftersom kursen nu var obligatorisk... så var det inte mycket att göra åt... och lite nytt fick vi ju i alla fall höra.

Usch, nu sitter jag mest bara här och gäspar... kanske ska ta och försöka komma i säng i lite mer normal tid idag... i morgon väntar nya "utmaningar" och om jag minns rätt kommer även veckans sista dag innehålla en del möten...

Jag hoppas dock få lite tid över att skriva här också... ;-)


God natt & Sov gott !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar en trevlig helg..

Hos mig blire fullt upp.
Ska få hem lite möbler och idag måste jag göra plats för dom..
Pluss rensa på altanen så man kan gå in den vägen med den stora soffan..
Det innebär en heldel pyssel för mig..
Har hunnit skriva lite på morgonen
men är trött.. Du förstår om du läser
C

Anonym sa...

Nä, messenger är väl bannlyst lite varstans i arbetslivet.
Kanske inte enbart på grund av ev säkerhetshot . . .
Har några gånger testat att köra webversionen när jag nödvänditgvis skulle prata med någon.
Det funkade det med.