2006-11-27

Röda ögon...

Morning !

Sitter här med en stor kopp kaffe bredvid tangentbordet... helgen är över och vardagen "knackar på" igen...

Helgen som gick har varit fylld av filmtittande, mycket tack vare det fullständigt värdelösa vädret - framförallt i lördags... passade på lite, gjorde en djupdykning i bland filmhyllorna och letade fram några av de filmer som jag av olika skäl inte hunnit med att se...

Bland de 6 filmerna jag hann se, förtjänar åtminstone ett par att nämnas lite speciellt... har ni inte ännu sett dem ? Gör det då !

"The Life Aquatic" med bl.a. Bill Murray, Owen Wilson och Cate Blanchett - en underbart skruvad film av regisören Wes Anderson

"Masjävlar" med bl.a. Sofia Helin, Kajsa Ernst och Ann Petrén - en härligt realistisk film om "mötet" mellan landsbygden & staden.

Hann som sagt med några andra också, men det var dessa två som snabbt tog en plats på listan över mina filmfavoriter...

Kanske dags att börja jobba lite nu...


Ha en bra start på veckan !

1 kommentar:

Anonym sa...

hej vännen !
ja masjävlar har jag sett ..tyckte den var helt OK faktiskt =)

var länge sedan jag kunde sitta ner o titta på en film.
ja ja..kommer väl snart en tid då jag kan unna mig sånt igen.

välkommen till en ny vecka gubben.
kramar -veronica