2006-11-09

Blåst...

Hmmmmm... lite sen med blogginlägget idag... påbörjade det redan i morse men sedan har det varit "lögn i h-vete" att få till de sista raderna och att publicera dem... men, men... here I go ;-)

Sitter här och funderar lite... är nog allt LITE irriterad... ja, kanske till och med arg på vår nya regering...

Visst, jag erkänner... röstade ju på Alliansen... och att det nu är just Alliansen som sviker oss väljare på två "viktiga" frågor... ja, det är riktigt trist...

Vad är det då jag tänker på, det som gör mig lite irriterad...

Jo, dels det här med BILTULLARNA... sista ordet är väl inte sagt än men det verkar onekligen som om de kommer införa biltullar här i Stockholm... detta trots att majoriteten av dem utanför Stockholms Stad sa nej vid de olika folkomröstningar som hölls samtidigt som det vanliga valet...


Jag fattar det inte, att de trots löften innan valet nu bryter dessa... fast det är väl så politik funkar... ska nog inte rösta 2010...

Det andra jag tänker på är HEM-PC... den reform som gjort det möjligt för nästan alla att skaffa en bra dator hem...


Vad gör de nu då ? Jo, man tar bort hela reformen från årskiftet och DESSUTOM lägger man en förmånsskatt på alla dem som redan har skaffat en Hem-PC genom jobbet...

Staten är nog den enda instans som kan påföra avgifter och skatter retroaktivt... tänk om det var samma för t.ex. företag... man ändrar ett pris eller avtal i efterhand... skulle knappast accepteras...

Visst, ingen av dessa frågor är väl så viktiga som de som t.ex. gäller vård, skola och omsorg... men ändå...

*suck*

Nej, ska ta en kopp kaffe nu... en STOR kopp... lugna ner mig lite...


Ha en skön kväll !

1 kommentar:

Anonym sa...

Skyll inte på mej, jag röstade nej;) hehe.... Lycka till med brödbaket i helgen!
kram