2006-11-17

Nära ögat...

Just nu sitter jag här, framför datorn med en extra stor kopp kaffe, allt för att lugna ner nerverna lite... ska ta ett bloss strax också...

Hmmmm... kunde ha slutat illa... nu på morgonen... Jag höll på att krocka rejält... med en långtradare !

Kom åkande som vanligt, på väg till jobbet... allting mörkt, grått och blött ute... svänger av upp på motorvägen som leder in mot stan... accelererar för att anpassa farten till trafiken... slår på min blinkers för att visa att jag ska köra ut... till vänster, ut i det högra körfältet på motorvägen...

Då... av ren tur får jag se, i ögonvrån, hur en långtradare i hög fart precis passerar min bildörr på vänstersidan... och jag lyckas med nöd & näppe undvika att krascha rakt in i och under hans stora långa och tunga släp !

Det kan inte varit många centimeter emellan min backspegel och långtradaren... fick snabbt kasta bilen tillbaka in till höger och ut i vägrenen... och jag tror faktiskt inte ens han märkte vad som höll på att hända...

Tycker nog jag gjorde allting rätt, slog på min blinkers och kollade backspeglarna... men kanske var det mörkret i kombination med den "döda vinkeln" som kunde ställt till det riktigt illa...

Får en att fundera på hur lätt hänt det är... hur bräckligt livet kan vara ibland... hur snabbt saker & ting kan förändras...


Kör försiktigt !

7 kommentarer:

Anonym sa...

Glad att du är helskinnad! Måste vara rädd om dig, vännen!
Puss & kram! ;)

Anonym sa...

Håller med dig Tierra..
Jag är väldigt glad att du inte råkade illa ut..
Till dig..
......... ) ` - . .> ' `( ......
........ / . . . .`\ . . \ .....
........ |. . . . . |. . .| ....
......... \ . . . ./ . ./ ......
........... `=(\ /.=` .......
............. `-;`.-' ..........
............... `)| ... , ......
................ || _.-'| ....
............. ,_|| \_,/ ......
....... , ..... \|| .' ......
....... |\ |\ ,. ||/ ........
.... ,..\` | /|.,|Y\, ......
..... '-...'-._..\||/ .....
......... >_.-`Y| .......
.............. ,_|| .....
................ \|| .....
................. || ....
................. || ....
................. |/ ....
Ha en fin helg Kram Nicki

Anonym sa...

Pust...
Vilken enorm tur att det gick så bra som det gjorde.
Vill inte ens tänka på vad som kunde hänt *ryser*
Sååååå glad att du är helskinnad på plats med kaffekoppen o dagens alla möten..
Vi hörs snart igen
C

Linnéa sa...

Tur att det gick så bra som det gick i alla fall!

Anonym sa...

hejs vännen..

oj...vilken tur att det inte hände nånting farligt då !!
läskigt ju.

hoppas att du får en mysig helg.
kramar om -veronica

Anonym sa...

Fy tusan. Ja, det är efter sådana situationer man börjar fundera lite på livet. Under min tid som regionschef på Nokia reste jag mycket på Norrland. Vid ett tillfälle var det var vinter, snömodd och glashalt. En mötande bil kom över på min väghalva och det var så nära att sidobackspeglarna slog i varandra. I den stora backspegeln såg jag ett moln av glas och detaljer. Det enda som fanns kvar var några kablar och en liten bit av fästet. Gissa om jag var skärrad. Du kände förmodligen på samma sätt. Ha nu en skön helg och var rädd om dig. Massa hälsningar Thor-Björn

Anonym sa...

Ja usch och fy vad sårbara vi är och vad fort och oväntat det kan gå åt skogen!
Att åka omkring på vägarna är lisvfarligt ju.
Och ändå måste vi ju ta oss till olika ställen.
Försöker att inte tänka på det för mycket för då kanske jag stannar hemma, inomhus, och oroar mig för att taket skall falla ner istället.

Men den där döda vinkeln är otäck!