2006-11-03

Sammanträffanden...

God morgon !

Ibland är livet bra märkligt... ibland sker saker som får en att undra över mycket... små sammanträffanden som är helt osannolika...

De är inte alltid helt lätta att upptäcka... oftast går de nog ganska spårlöst förbi ens medvetande...

MEN, så ibland... sker något som gör att man rycker till, man tappar hakan... eller helt enkelt får ett skrattanfall... när man inser att just ett sådant sammanträffande skett...

Detta var just vad som hände mig i morse på vägen hit till jobbet... ett helt osannolikt sammanträffande... som kom i formen av ett inslag på en av radiokanalerna jag brukar lyssna på...

Kanske vad det också det som gjorde saken extra "läskig"... valet av radiokanal sker slumpvis... och ändå lyckade jag pricka in just detta tillfälle... som ledde till ett otroligt sammanträffande...

Jag kan av olika skäl inte gå in på detaljer men jag kan jämföra med en likande händelse tidigare i år... ni som läser här hos mig vet att jag hade försök få tag på biljetter till Pet Shop Boys konsert men inte lyckats för det var helt utsålt...

På grund av att jag försov mig ett par dagar innan konserten, råkade jag dock höra om en tävling på radion, jag ringde in och VANN 2 st. biljetter till konserten...

Det var också ett otroligt sammanträffande... på sitt sätt...

Om ni tänker efter så har ni säkert råkat ut för liknande saker... då ni undrat hur sjutton det kunde hända... att det blev just så...


Ha en trevlig helg !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Go´Morgon !!
Ja jag tror att jag har varit med om nån sorts sammanträffande ...
(söt bild du valt idag...passade in bra)
Läskigt sånt där igentligen ...livet e bra konstigt ibland.

Kram på dig och ha en jätte Trevlig Helg !
//veronica

Anonym sa...

God morgon =)
Ja nog har man varit med om sådana
sammanträffande och då kan man inte annat än le =)

Önskar dig en trevlig Allhelgona helg,
lämnar en korg full med helgmys i =)
Kramar =)

Anonym sa...

Sådant händer bara mig i drömmarna, hehe. Måsta bara säga det igen, dina blogginlägg har under den senaste tiden varit mycket bra. Jag läser med stort intresse och det är härligt att ana djupet bakom orden. Ha nu en jätteskön helg, Tierra. /Varma hälsningar Thor-Björn