2008-09-01

Märkligt möte...

Tänk ibland... vilka märkliga möten man kan råka ut för... som igår... när jag, kanske för sista gången, stod på loppmarknaden...

Brevid min bil parkerade en gammal Volvo... och ut steg en dam... ja, jag säger dam eftersom hon var så uppklädd... i en folkdräkt... en gammal dam som till en början inte alls såg ut att passa in på loppisen... med sin vackra, handgjorda folkdräkt...

Vi kom att pratas vid... och jag måste säga att det var ett roligt möte... denna drygt 80-åriga kvinna har under många år "jobbat" med att samla in pengar till barn i Estland... och gjort det på flera olika sätt... med framgång...

Det kanske mest udda sättet... och anledningen till att hon just nu besökte denna loppis... var att hon skrivit två böcker (och en 3:e på gång)... låtit trycka upp dem... och sedan säljer dem och låter hela intäkten gå till barnen i Estland !

Böckerna handlar om hennes eget liv... och den senaste bar titeln "80 år och nykär"... Vilken härlig gammal tant !

Vi pratade flera gånger under dagen som gick... om en massa olika saker, om livet i stort och smått... samtidigt som hon sålde en bok då & då... och gick runt med sin insamlingsbössa...

Jag fick också chansen att ta några bilder... som jag givetvis lovade att maila över till henne... med ett halvt löfte om att någon av dem kanske... kanske skulle få komma med i hennes kommande bok...

Dessutom... jag fick ett tips... som hennes numera avlidna make använt sig av... nämligen att börja varje dag med ett stort glas svartvinbärssaft... något som tydligen hade, mer eller mindre, botat... hennes makes psoriasis... och det kanske kan vara ett tips som är värt att prova... för mig också...

Som sagt... ibland möter man verkligen härliga människor !

//Tierra


Foto: Tierra

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh visst är det väl härligt med alla oväntade möten man gör där man får se ytterligare en vinkel av det härliga livet!
kramar

Anonym sa...

Det är just sodana möten som är det coola livet, det riktiga och viktiga!
Vad härligt att få möta sådana människor. Tror att hon hade stort utbyte av att möta dig också!
80 år och nykär! Härligt!

Anonym sa...

Ja,ibland får man härliga möten!
Svartvinbärssaft låter ju inte så dumt, även om det inte skulle hjälpa mot psoriasis så är det ju nyttigt ändå. Svartvinbär kryllar ju av C-vitamin och så är det gott!;)
Ha en trevlig måndagkväll!

Anonym sa...

Ibland möter man människor som verkligen rör till det för sig =)
Kram Annelie

Anonym sa...

Hahhaha, så tokigt jag skrev. Jag menar förstås att vissa människor berör andra, som i detta fall.
Ha det fint!
Kram