2008-09-05

Smärtsamt...

Idag... denna sista arbetsdag i veckan... är värken i min kropp och mina leder inte nådig... och tröttheten har verkligen slagit klorna i mig... efter en både orolig och delvis sömnlös natt...

Jag försökte döva värken med några tabletter... men det vill liksom inte riktigt hjälpa... och det gör rejält ont att försöka "hacka ner" några korta rader på tangentbordet...

Hösten gör bara värken värre... den fuktiga och kyliga luften påverkar... det måste vara så helt enkelt... men jag försöker kämpa på... och kanske tar jag en tur till apoteket på lunchen för att be om råd...

Det är helg igen... kanske tid för vila denna gång... göra så lite som möjligt och samla krafterna... hösten är lång och jag längtar redan nu efter våren och framförallt LJUSET...

Det händer mycket... bakom kulisserna... och även om stegen är små... så kommer ridån en dag att gå upp...

Någonstans inom mig växer hoppet... och resan... med allt den nu innebär... ger ovärdeliga erfarenheter och insikter... även om jag många gånger både önskar och ber om att det skulle vara så mycket enklare... att leva... och uppleva...

En dag kan jag få ge tillbaka... av allt det jag fått och får... lära...

Nu ska jag fylla på kaffekoppen, värma mina händer runt den bruna lilla plastmuggen... och låta dagen ta sin början här på jobbet...

Ha en fin fredag och en riktigt trevlig helg !

//Tierra

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får en fin helg och att värken släpper.
Kram

Anonym sa...

Jobbigt att du har ont. :(
Blir lessen för din skull.

Önskar dig med en trevlig helg vännen.

KRAM

Gisan sa...

Jag hoppas att din helg blir tid för vila och återhämtning av både kropp och själ. Kramar...

Anonym sa...

trevlig helg ..
och hoppas att värken ger med sig..kram Anna-karin

Anonym sa...

Skickar värme och sol till dig!!!! Och mitt tips för att få mörka, kalla hösten och vintern att rusa på är att ha roligt.....då går tiden fortare=)
Skön helg till dig!
kram

Anonym sa...

Smärta är inte bra. Vi är många som kommer att sitta bänkade på premiären (när ridån går upp!) :-)