2008-09-02

Naturliga tankar...

Grått väder idag också... och det var alldeles för länge sedan jag var ute i skog & mark nu... en tur ut nu skulle inte vara helt fel...

Jag skulle vilja åka ut till havet... gå längs vindpinade klippor... se vågorna slå mot stranden... vandra upp bland krokiga tallar... känna den fuktig höstdoften från marken...

Kanske hitta svamp, en kantarell eller två... det gula mot den gröna mossan... låta själen ta in alla naturens skiftningar... och se hur de första rödbruna bladen faller mot marken...

Naturen har börjat förbereda sig... precis liksom jag... små steg mot kommande höst och vinter... kanske blir det snö i år... och man får sitta innanför fönstret... och minnas vårens grönska... som kommer tillbaka igen... även om det dröjer ett tag nu...

Längtan ut... är stor... och förunderligt stark...

//Tierra


Bilden är tagen vid en liten utflykt i våras... till Hagaparkens grönska... och med likasinnade bild- och motivsökare i sällskap... då solen strålade...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är härligt att gå i naturen. Vi var ut igår, men fann tyvärr ingen ätbar svamp =(
En fästing därimot fick sambon.

Ha en bra dag
Kram Annelie

Gisan sa...

Naturen kan vara så otroligt vacker om hösten. Då önskar jag att jag vore duktig på att fotografera. Kramar...

Anonym sa...

Ganska ofta känns det som om årstiderna rusar förbi och man hinner inte uppleva dem som man önskar.
Jag vill också ut i skogen och plocka kantareller men då får jag för mig att ALLA ANDRA har hunnit före och allt säkert är uppplockat.
Vi får bli bättre på att Carpe diem lite mer, inte bara vänta på framtiden även om du gör det nu. Kram

stella sweden sa...

Om en vecka tänkte jag göra uppföljningen på min väldigt seriösa undersökning (du kommenterade idag) o faktiskt utföra den vid havet, så det lär bli lite hav o strand nästa vecka...även om fötterna hamnar i fokus!

;)