2008-09-09

PMS... eller nått...

En kommentar på gårdagens inlägg... får mig att fundera lite... på något jag nog aldrig trodde jag skulle skriva om i MIN blogg...

Borthy tyckte det fanns en ton av PMS... i mitt inlägg... och då kan man ju möjligen ställa sig frågan... om det är just så... att även vi män/killar... också har en sån period, några dagar varje månad... då humöret är i botten...

Visserligen tror jag nog att hon skojade lite grann... men ändå... jag undrar jag om det inte kan finnas ett korn av sanning i frågan...

Jag menar... alla vi människor, oavsett kön, har ju ett antal olika hormoner i kroppen... och varför skulle inte något av dem kunna påverka även oss män/killar på något negativt sätt...

Det finns ju alltid dagar... som av oförklarliga skäl är mindre roliga... dagar då man inte bara kan skylla på t.ex. stress, livet eller dåligt väder... dagar då en mer vetenskaplig förklaring kanske skulle passa mycket bättre in...

Kanske något att utreda... fast å andra sidan... det kanske räcker att för första och sista gången ställa liknande frågor i bloggen...

Ska nog ta och försöka jobba lite istället... annars kanske jag råkar komma på något annat att fundera kring... som inte heller är av något direkt större allmänintresse ;-)

Nu försöker vi allihop se framåt... och uppåt !

//Tierra


Bilden, som bara passade sååå bra... hittade jag givetvis på nätet...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror att du och Borthy har en hel del rätt i ert antagande.
Nog har vi olika dagar alla människor. Tror faktiskt inte att det finns människor som "alltid är glada", även om det utåt verkar så. Vi är nog bara olika bra på att dölja/hålla inne med hur vi egentligen känner inombords...eller

Själv tycker jag att det är snudd på omänskligt att "alltid vara problemfri eller må toppen", men det kan ju bero på att jag själv har en mycket varierande hälsa, främst fysiskt, men att man mår sämre även psykiskt vid fysisk sjukdom är ju snudd på ett axiom.
Så kallat "psykosomatiskt", alltså.

Jag läser mellan raderna in en positiv känsla från dej Tierra och det är hoppfullt.

Ha det gott - hälsar vännen Socrate

Anonym sa...

jamen visst tror jag ni har era pms perioder i månaden..vi har ju alla hormoner.../Anna-karin

Anonym sa...

Hahah, ja det kanske ligger något i det där;-)
Ha det fint/kram Annelie

Anonym sa...

PMS eller inte, visst finns det olika saker som både medvetet och undermedvetet påverkar hur dagsformen är, och jag tror att män såväl som kvinnor kan känna sig fullständigt ur slag en dag utan att egentligen begripa varför.
Det är väl bara att sega sig igenom den dagen och hoppas nästa blir bättre! :-)
Härlig bild! Man förstår kraften bakom rytandet när man ser honom trycka sig mot väggen!