2008-09-12

Ingen rast, ingen ro...

Hektiska dagar som passerar... och jag far omkring som en förvirrad skalbagge... mellan uppgifter och problem som ska hanteras...

Men just nu stjäl jag några minuters relativt lugn... en kopp kaffe till vänster om tangentbordet... och för några få minuter har jag också stängt dörren till mitt lilla arbetsrum...

Samlar mina tankar och låter bokstäverna skapa några rader här...

Jag tror nog att förkylningen... den som lämnade sina första spår i tisdagskväll... nu tagit ett tydligare grepp... och det kanske är bra att helgen nu snart börjar... och chansen till mer sömn ökar...

Det ÄR mycket nu... mycket som kräver min uppmärksamhet... och varje litet tillfälle till vila och uppladdning av redan slitna batterier är välbehövlig... det känns...

Jag HAR kommit långt... längre på kortare tid... och stegen framåt blir fler och längre... och ändå måste den banala vardagen också hanteras... med allt det innebär...

Hösten är och FÖRBLIR en jobbig tid... dagarna är kortare, solens strålar färre... och luftens kylighet påtaglig... men jag ska klara av den... den här gången också...

Mina MÅL är uppsatta... en del av enklare slag... andra kräver stor uppoffring både fysiskt och psykiskt... några är roliga händelser att se fram emot... och övriga skulle man väl kanske aldrig egentligen behöva gå igenom...

Kan inte låta bli... att idag, denna fredag mitt i september... låta bli att tänka tillbaka på de senaste åren... och allt som hänt...

Tänk... hur hade allt sett ut OM INTE vissa saker hänt... om ödet hade lett in mig på en helt annan väg... om jag aldrig hade sett, hört och upplevt det som kom i min väg... på den slingrande stig som ödet ville att jag skulle gå på...

Jag är GLAD att vägen har givit mig insikt... givit mig möjlighet att se annat... att möta sånt jag inte visste fanns... och även om vissa delar av stigen lämnat mycket smärtsamma spår... så har det varit värt resan... och den fortsätter framåt...

Jag hoppas... och TROR... att det en dag blir ett riktigt bra slut...

Sköt om er och ha en riktigt skön helg !


Foto: Tierra

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det tror jag också att du kommer få..=)
Ha det så fint i helgen!
Kram Annelie

Anonym sa...

Det är en mening med det mesta här i livet :-)

Anonym sa...

Ha en jättebra helg själv, med mycket vila och avkoppling!

Anonym sa...

Hej vännen!
Hoppas du hade det bra i helgen och att du fick vila ut. Och att även färkylningen har börjat släppa. :)

Kramar om dig.
Vi hörs...

Anonym sa...

Förkyld??? Säger bara "dito här" .
Fyra av 5 i familjen snörvlar, hostar och fryser. Vet inte hur det påverkar din sjukdom men min blir etter värre och jag ser ut som en slagskämpe i ansiktet just nu. Typiskt september eller...

Vad glad jag blir av att läsa att du känner att du kommit långt på kort tid. Härligt. Viktigt i tillvaron med positiva händelser och sånt som ger självförtroende.

Har sett några av dina blombilder "på riktigt", utskrivna i A4-format, hos VonnaPonna, som ju jobbar på samma plats som jag. Snacka om fvackra bilder!

Ha en fin vecka nu, önskar vännen Socrate.