2008-09-30

Leverans...

Åhhhh... äntligen... så kul... i morgon efter lunch... då...

Då får jag äntligen min nya tjänstebil levererad... en likadan modell som jag haft innan... men nu en ny, glänsande & fin... av 2009-års modell... MY PRECIOUS ! *ler med hela kroppen*

Det är verkligen något speciellt med nya bilar... glansen, de hårda sätena... och inte minst... lukten ! Ska bli riktigt skönt att lämna in den gamla bilen... speciellt då den har börjat bli ganska sliten...

Ja, ett litet glädjeämne mitt i vardagen... och även om jag givetvis vet... att lycka definitivt INTE kan köpas för pengar... så känns det i alla fall lite lättare... mitt i allt annat...

Som en sista liten parentes... kan jag nämna att jag såg att IKEA redan börjat med att sälja JULSAKER... när jag i söndags var där för att köpa några ramar till...

Är det ingen hejd på eländet ? Det är bara 1:a oktober i morgon !

//Tierra


Bilden ovan knyckte jag på Fords hemsida... men det är nog helt OK ;-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vill också ha en ny fin bil..det lär aldrig ske.

Ha det riktigt fint/kram Annelie

Anonym sa...

Åhå... ny bil.
Najs!
Nya bilar (även begagnade) är alltid skoj.

Nu är det snart "i morgon efter lunch" och jag undrar förstås hur du trivs med nya bilen. Hur är den? Många skojiga knappar att trycka på? Fiffiga funktioner? USB-stereo? Berättaberättaberätta...
*väntar nyfiket*

Anonym sa...

Gud så lyxigt!!!En tjänstebil! Det har jag aldrig haft.
Angående julsaker - det har funnits i många affärer sedan i slutet av AUGUSTI!! Och de stackars (?) barnen har redan de varit runt och tagit upp beställningar på jultidningar runt ungefär samma tid! Suck. Att de inte lägger hela julkommersen redan veckan efter jul istället, medan man fortfarande har någon sorts julstämning kvar i kroppen.
Jag känner mig redan trött på det...

stella sweden sa...

Som någon sa, jag gråter hellre i en Lamborgini...


;)

Anna K. sa...

Hihhihih....du hatar verkligen julen du. Kan faktiskt förstå dig....
Denna jul blir dock väldigt speciell i vår familj då det är Marias första "riktiga" jul.
Kram på dej/anna

Gisan sa...

Julsaker 1:a oktober... Vad ska man säga... För oss som har svårt för julen gör ju inte handlarna det lättare precis. Kramar...

Anonym sa...

ja du..det är verkligen härligt med en ny bil.. men jag har köpt min första och sista spriller nya bil har jag bestämt mig efter det ras som blev när jag sålde den..hädan efter håller jag mig till 2 år gamla bilar så att raset redan gjort..men jag håller med dig..finns ingen härligare känsla än en sprillas ny bil.. och gråta gör man ändå..kram Anna-karin

Anonym sa...

Vad roligt med bilen! Grattis! Klart du skall glädjas!
....jag tycker att det var att par månader sent som ikea börjar julskylta :-D !
Hoppas du har det bra...eller snart bra, åtminstone okay. Kram

Anonym sa...

Så kul sån tur.Men kom ihåg att tulla inte på turkvoten så den blir ansträngd.Bästa med ny bil är nydoften,jobbet går så mycket lättare.
Hälsningar
Olbert

Admin sa...

Bilindustrin kommer att skicka en tackpresent!
En människa som håller fabriken i gång *fniss*

Grattis till nya bilen och kör försiktigt ;-)
Hälsning Marion