2008-09-08

Måste man skriva...

Nej, det är väl klart att man inte måste... speciellt inte när man inte har något särskilt att säga... eller som när dagen börjar med det ena mötet efter det andra...

Dessutom är jag SUR... på mig själv och min ständiga otur...

Jag skulle bara... göra en snabb liten tur in till stan och till Hötorget igår eftermiddag... för kolla om det fanns några spännande fynd på loppmarknaden där... kanske hitta några kul motiv att fotografera...

Jag hade precis tagit bilden här ovanför... när mitt lilla och fina objektiv... mitt ljustarka 50mm f1.8... upphörde att fokusera och hela den främre linsen föll ur !

Tydligen höll kvalitén på detta (förhållandevis) billiga objektiv inte längre än så... och nu står jag där... med ett trasigt objektiv... och kommer därför nu tvingas skaffa ett nytt för ca. 1.000 kronor...

Himla "tur" att detta var det billigaste jag hade... eller...

Lite kompensation fick jag dock... då jag lyckades hitta två gamla och lite ovanliga kameror... till ett överkomligt pris... men visst sjutton känns det ändå surt... när saker går sönder... så där helt utan anledning...

Nog med foto & kamerasnack för ett tag nu... jag ska försöka hitta lite andra bokstäver och ord i stället... och med hjälp av min kamera och de andra objektiven... även en eller annan bild, hoppas jag...

//Tierra


Foto: Tierra

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det behöver man inte göra tycker jag.
Så tråkigt att det gick sönder för dig. Trist utgift som nu blir av det också.


Ha det fint!
Kram Annelie

stella sweden sa...

Du har fotat hötorgskonst! Åhh, det tycker jag om, men jag skulle ju INTE vilja ha det på väggarna precis...men just ordet...HÖTORGSKONST...
Det gillar jag!

Synd på det förstörda objektivet!

Anonym sa...

Hej min vän!
Här tycker jag det klingar lite PMS-toner idag :-D!
Min vanliga otur... vänd tankarna och tänk tt du är en person med tur! Kram

Anonym sa...

Enda fördelen med att det går sönder på det där viset, är väl att man verkligen ser vad som är sönder! Jag menar, när en dator t ex vägrar starta en dag, så mycket lättare det hade varit att diagnostisera, om det sa "klonk" inne i burken och grejor plötsligt lossnade och ramlade ur...

Man får se det så... :-)