2006-05-11

Vill ha !

Halloj !

Ännu en dag med mycket att göra och det får därför bli bara några korta rader idag också.

Jag har börjat fundera på att skaffa en till ödla, hade vissa planer redan förra sommaren men av olika skäl blev det inget av då. Jag är väldigt sugen på att skaffa en kamelont, en sån som på bilden ovanför, och jag har som hastigast varit på en zoo-affär och tittat.

Nu kan man köpa en sån för ca. 1500-2000 kronor vilket är mycket billigare än för bara ett par, tre år sedan då de kostade runt 5-6000. Terrarium har jag redan sedan förut (hade min Majsorm där i) och det enda som jag egentligen behöver komplettera med är någon slags "bevattningsapparat" eftersom kamelonter lever i regnskogsklimat.

Jaja, vi får väl se hur det blir... lär återkomma om det blir något resultat av mina små planer.


Ha en fortsatt skön torsdag !

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh en sån liten sötis. Fantastiskt vacker och fin. Lova berätta om du köper den ;) KRAM