2006-05-19

Mer musik...

God morgon !

Jag hade nästan missat det... men tack vare lite radioreklam i morse på vägen hit till jobbet, så fick jag i alla fall en påminnelse - PET SHOP BOYS kommer till Stockholm och spelar på anrika Cirkus den 16 juni !

Kommer ihåg senaste gången jag såg dem på en konsert, för ett antal år sedan i samband med Vattenfestivalen, då de spelade utomhus på en scen vid Riddarfjärden... Det var en helt UNDERBAR konsert och jag har längtat som en galning efter möjligheten att ev. kunna få se dem igen... och nu finns i alla fall en liten chans :-)

Kollade som hastigast på
Ticnet.se och det är bara ett fåtal biljetter kvar, tyvärr måste de betalas direkt via internet när man bokar och eftersom det just nu (innan lön) är lite för tomt i plånboken så ser det väl inte så ljust ut... 380 kr/biljett kostar det dessutom.

Lite fakta:
Det är 20 år sedan Pet Shop Boys äntrade första platsen på både brittiska och amerikanska singellistan med "West End Girls". Popduon har sedan dess kommit att bli ett av världens mest framgångsrika band med hela 36 topp 20 hits i bagaget!

Pet Shop Boys bildades av Neil Tennant och Chris Lowe 1983 och tre år senare släppte de sitt första album "Please". Bandet har sedan dess haft en mängd hitsinglar som; "Always On My Mind", "Being Boring", "Go West", "It's a Sin" och "Domino Dancing".

Pet Shop Boys gav ut sitt senaste "vanliga" album 2002 och har sedan dess varit aktiva i en mängd andra projekt. De har bland annat skrivit ny filmmusik till stumfilmsklassikern "Pansarkryssaren Potemkin" samt gjort en remix på Madonnas senaste singel "Sorry". Bandet har genom åren även samarbetat med artister som Dusty Springfield, David Bowie, Tina Turner, Liza Minnelli, Boy George och Yoko Ono.

Pet Shop Boys är aktuella med nya albumet "Fundamental" som släpps den 24 maj. Skivan, som är producerat av legendariske Trevor Horn, föregås av singeln "I´m With Stupid" som redan spelas flitigt i radio.


Ja, detta tål att funderas på en stund... på något sätt MÅSTE det gå ju, eller hur ?

Eftersom det är fredag idag och jag misstänker att det inte blir så speciellt mycket datortid i helgen så passar jag väl på (som vanligt) och önskar er alla...


Ha en skön helg !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tittar in som hastigast.
hoppas det löser sig med biljetter.
Själv ska jag på SGP Speedway i morgon. SOm tur är var dom biljetterna köpta för länge sen. Nu hade jag inte haft råd jag heller..
Ha en underbar helg
Cina

Anonym sa...

hej vad bra.. på den här sidan har man ingen sidoadress automatiskt..
har förklarat problemen med min sida nu hoppas det kommer fram..
pet Shop Boys är en av mina favoriter..
ha en fin helg Kram nicki

Anonym sa...

Hej Tierra!
Precis när jag hade gått in på din sida och börjat skriva denna kommentar så plingade e-posten till och du hade just skrivit en kommentar på min sida. Lustigt sammanträffande. Tack för vänliga ord om mina fotografier. Jag suger åt mig, men känner mig oftast som en nybörjare, hehe.

Pet Shop Boys var min favoriter i slutet av 80-talet. Lyssnar inte så mycket nu, men jag har väl ett 60-tal låtar på iPoden och ibland dyker det upp en när jag kör på random. Det skulle vara fantastiskt att gå på en konsert med dem.

Jag önskar även dig en underbar helg. Hoppas ni får bra väder där uppe i min födelsestad.

Varma hälsningar Thor-Björn