2006-05-18

BLACK is back...

Go´kväll !

Satte mig ner här framför datorn för att skriva lite i bloggen MEN så kom jag på att man kanske borde kolla på TV nu efter kl. 21...

Det är ju trots allt semifinal i Melodifestivalen 2006 ! ;-)

Oavsett vad man kan tycka om detta med att tävla i musik... men LITE kul är det allt, kanske speciellt i år av två huvudskäl...

Nummer 1 - att Carola INTE gick direkt till finalen och nu MÅSTE KVALA IN... vilket hon absolut inte hade fattat först när hon vann den svenska uttagningen *ler av skadeglädje*

Nummer 2 - Givetvis bandet Lordi från vårt östra grannland Finland, ska bli mycket kul att se hur HÅRDROCK står sig i dessa sammanhang.

Lär få anledning att återkomma efter 23:15 i kväll när vi vet hur det gått... nu ska jag tillbaka till TV:n och kolla...eller kanske framförallt man ska LYSSNA ;-)

I´l be back later !


-------------------------------------------------------------
*uppdaterat 23.42*

Resultatet klart... för semifinalen i alla fall ;-)

Finland klarade av först hindret och deltar i finalen *ler*

Sverige (och Miss C) klarade sig också till finalen *suck*


Jaja, lär få anledning att kommentera detta igen alltså, efter den STOR finalen som går av stapeln på lördag från Aten i Grekland.

God Natt !

1 kommentar:

Anonym sa...

Har överhuvudtaget inte hängt med seriöst, men jag kan faktiskt inte förstå det....att så många tycker att Carola är så självskriven...skönt att jag dock inte verkar vara den ende som tycker att vi borde skickat någon helt annan;)
kram
/M