2006-05-22

Bättre eftersom...

Hallå !

Jo, dagen blev bättre allt eftersom den gick... och nu har jag till slut landat igen framför datorn, en måndagskväll som omväxling. Helgen som gick var som ni såg igen direkt höjdare men väl på jobbet i morse så var det bara att lägga den bakom sig och ta tag i de arbetsuppgifter som väntade.

Det har varit en ganska intensiv och stressig period nu igen och detta faktum tillsammans med att jag, framförallt den senaste veckan, nästan helt tappat arbetslusten har gjort det hela lite mer komplicerat på många sätt och vis.

Kanske är det bara att man hellre vill ut i skog & mark, ut i solen m.m. som gör att man liksom tappar "stinget" och helst bara vill att timmarna rusar förbi och man får åka hemåt igen... men det kan ju också vara så att mina (ibland) något för långa arbetsdagar nu till slut börjar ta ut sin rätt... jag vet mycket väl att man INTE kan köra i 180 hela tiden men vad sjutton gör man när det inte finns så många alternativ...

Nej, ska inte gräva mer i det nu och framförallt inte trötta ut er med för mycket jobbsnack ;-)

Såg på TV en kort stund innan jag gick ut med hunden, tydligen gick Jessica och vann Big Brother 2006... *suckar* Jaja, man kunde väl inte vänta sig något annat resultat men nog tycker jag att det fanns andra bättre och mer värdiga vinnare än en korkad blondin från Kalmar...

Däremot gillade jag att Finland vann Melodifestivalen i lördags ! Äntligen en låt och en grupp som rörde om lite i bland allt det "gamla" som denna festival stått för... nu kanske vi äntligen kan få se lite intressantare musikstilar och grupper framöver !

Dags att kolla upp vad ni andra haft för er sen sist... och ber att få tillönska er alla...


Ha en fortsatt skön kväll !

1 kommentar:

Anonym sa...

Jobba inte ihjäl dig.......

ja, det var ju iallafall nån händelse i helgen som gick (skräll!)iom att Finland gick o vann - helt klart rätt!!!
kram
/M