2006-05-18

Purple Rain

Morning !

Tjaa, visserligen en regnig morgon här i Stockholm... men kanske inte LILA, fast vad gör man inte för att färgtemat ska funka och dessutom är Prince ju en gammal favorit från 80-talet *s*

Idag är jag INTE avundsjuk på en nära släkting... usch, han ska genomgå en gastroskopi, d.v.s en undersökning av magsäcken genom att man för ner en lång "slang" med kamera på och ser efter hur det ser ut. Visserligen sker det, i detta fall, under lätt narkos (sövning) MEN ÄNDÅ... *ryser*

Jaja, är som sagt glad för att det inte är jag och för min del handlar det bara om att hämta upp vederbörande efter undersökningen och köra honom hem till närmaste säng för fortsatt vila efter narkosen.

Den höga arbetsbelastningen fortsätter här på jobbet och det verkar inte vara någon ljusning i sikte den närmaste tiden, kanske får man stå ut fram till midsommar... efter det är det väl många som påbörjar sin semester och då brukar det ju lugna ner sig en hel del.

Semester... ja, det har varit en STOR diskussionspunkt de senaste månaderna, men nu ser det ut som om åtminstone tidpunkten är fastslagen. Jag ska för första gången (vad jag minns) ta en SEN semester och kommer vara ledig först i augusti.

Inte helt fel kanske... för när alla andra kommer tillbaka och jobbet drar igång igen... försvinner jag på ledighet :-)

Nehe, dags att jobba... fylla på kaffekoppen och sätta igång. Jag kanske återkommer senare, då kanske också med något om hur det gick med gastroskopin... tills dess...


Ha en schysst torsdag !

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJS !!
Kommer in för att önska dig en trevlig helg. Och för att TACKA dig för ditt stöd. Vet att vi inte har hunnit prata något, men jag vet att du finns där för mig. Kram på dig vännen

Anonym sa...

Själv blir jag tvingad att ta fyra veckors semester eftersom företaget stänger- industrisemester ;) Inte fy skam hihihihi. KRAM