2006-05-28

Att vara eller inte vara...

Ännu en händelsefattig och trist helg till ända... i morgon är det måndag igen och för första gången på länge sitter jag faktiskt och funderar på att stanna hemma från jobbet...

Jag har ingen som helst arbetslust... och jag funderar allvarligt på att bara dra täcket över huvudet om en stund och försöka sova bort tiden... gärna hela den kommande veckan om det vore möjligt.

Men tyvärr känner jag mig själv alldeles för väl... jag är på tok för plikttrogen för att "bara vara hemma" utan någon som helst anledning, jag kommer säkert sitta där på min kontorsstol som vanligt i morgon förmiddag och försöka se ut som om allt var bra och att jag inget hellre vill än att vara på jobbet, utföra mina "roliga" arbetsuppgifter och dessutom vara snäll & trevlig mot allt och alla...

Jo, det är nog så det blir... man fortsätter bara "hålla masken"... för det skulle antagligen bli mycket jobbigare om den spricker och allt det man inte vill eller kan visa... blir synligt...


*surfar vidare planlöst...*

2 kommentarer:

Anonym sa...

YO, vet hur du känner, undra när det ska vända?...men är det ngt är det bara att ringa!
Hoppas att dottern mår bättre och att hon inte är allt för gul å blå i ansiktet, men som jag sa så är det snart nationaldagen ;)
//Svenne

Anonym sa...

Usch!
Inget roligt alls när det känns så!
Blir det FÖR djävligt så kanske det inte är värt att hålla masken längre utan försöka hitta på nått annat.
Fast det är ju inte det lättaste alltid.
Uj, hoppas det vänder och plötsligt börjar hända en massa roligt istället!