2008-03-14

Transportsträcka...

En dag grå även idag... arbetslusten är i botten... och egentligen känns hela den här dagen bara som en enda lång... väldigt lång och trist... transportsträcka... mot nattens kompakta mörker... och den tidiga lördagsmorgonens fotoäventyr...

Ett möte på förmiddagen... ett till på eftermiddagen... inget av dem särskilt intressanta... bara något nödvändigt ont...

Jag satt här tidigt i morse... strax efter 7 som vanligt... och tog, för första gången på ganska länge... tag i mitt lilla "hemliga projekt" och det kan nog faktiskt kanske bli något... till slut... ;-)

Men det tar lite tid, mycket hackande på tangentbordet... men med lite hjälp av olika programvaror... som t.ex. Dreamweaver, Picasa och PaintShop Pro... så går det väl så sakteliga framåt...

Usch... kan inte den här dagen vara slut redan nu... skulle behöva gå iväg och äta något... men som vanligt drar jag på det... och till slut hinner jag inte... fast jag borde... visst låter det förvirrat ?

Som sagt... en transportsträcka mot morgondagen...


--------------------

"Everything keeps moving on, moving on,
Hold on hold tight
Make it throught another night"

"Everyday there comes the sun with the dawn
We push and pull, and fall down sometimes
I'm not letting go, you hold the other line"

"Cause there is a light
In your eyes,...in your eyes"

"There is a light
In your eyes,...in your eyes"

"Breath in and breath out
Breath in and breath out
Breath in and breath out
Breath in and breath out"

Mat Kearney "Breath In Breath Out"

--------------------

Ha en trevlig helg allihop ! Det ska i alla fall jag försöka ha...

//Tierra


Foto: Stor-Stockholms Lokaltrafik... Nej, jag bara skojar lite... eller...

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Bullen Mitt I Ugnen sa...

Trevlig Helg själv vännen!
och lycka till i morgon med fotograferingen =)

Mmmm.... jag är ju inte din mamma men... du måste äta! Hoppas du fick i dig något i alla fall.

Kram på dig!

SKONILSSON GRUPPE sa...

Oj, vad du gnäller.

eller... vad... det... heter... du gnäller.. oj, vad... du gnäller... sen.. önskar... du.. alla ... tevlig... helg... men... jag undrar... om... du inte... kunde hjälpt till... med... att inte... gnälla så... varför så moloken? ...

... ...

Har läst dina äventyr ett tag coh du är verkligen en sorglig gestalt... ... ... kompakta mörker, ensamma stiger mot morgonens vikand ljus... en strimma.. långt bort.. som inte... jag... du... ge ... dig... på... oss... mörker... etc.

Här har den en smiley. :)

Skirv något du gillaroh gör dig glad.. det är din läxa.. gör det VARJE dag i en vecka. Lycka till! :)

EN SMILEY TILL! (SN ge inte ofta bort 2...) ... ... ...

... ... ...

Anonym sa...

Instämmer med Bullen Mitt i Ugnen....klart du måste äta....fascinerande vad olika vi människor är....hihi jag tillhör ju dem som gärna klämmer in lite mellan måltiderna ifall jag inte skulle få tid att äta....vilket jag alltid får....hmmmm.
Hoppas fotograferingen gick bra i lördags!!! Väntar med spänning!!!!
Här faller snön med stora tunga flingor idag och allt är vitt, vitt....

SKONILSSON GRUPPE sa...

Häng inte läpp.
"Sov gott och hoppas du tar dig ur svackan."
Inte så ilskt!