2008-03-18

Ett steg klart, nästa väntar...

I kväll är det faktiskt sista gången på kursen... tänk, det är redan slut... men bara på del 1... för veckan efter påsk börjar del 2 :-)

Ser verkligen fram emot nästa steg... den kommer handla mer om själva kompositionen av bilderna... än tekniken... för den har vi ju liksom redan klarat av under del 1...

Egentligen skulle man gå kurser mycket mer... det är verkligen så intressant och givande på många sätt... man får en chans att lära sig något nytt tillsammans med likasinnade... och dessutom lära känna en massa nya och trevliga medmänniskor...

En av våra kursledare berättade i lördags också om en spännande fortsättning... en fotoutflykt som genomförs varje vår... och varje höst... till Kolmårdens djurpark... då man får en hel dag med information om vargar... SAMT ett tillfälle att möte dem på riktigt... inne i vargarnas skog... DET skulle vara ett riktigt fotoäventyr !

Kanske, kanske... kan den utflykten verkligen bli av...

I övrigt då... jo, jag har tagit ett steg till... ännu ett samtal och även denna gång gav det nya insikter... tankar som nu också ska få landa inom mig... men jag tar mig framåt...

Nu ska jag jobba lite... det är nu bara drygt en vecka kvar... till min sista dag på det här uppdraget... och ännu har inget direkt nytt dykt upp heller... men det löser sig nog... om inte annat... får jag kanske mer tid att ta mig ut i naturen ;-)

Hoppas er dag blir fylld av något meningsfullt att göra !

//Tierra


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Gisan sa...

Jag har en kurs som mål att gå inom ekonomisk nåbar framtid. Kramar...

Linnéa sa...

Om du får möjligheten att åka till Kolmården och gå in till vargarna tycker jag absolut att du ska göra det. Jag gjorde det med mamma och syrran för ett par år sedan och upplevelsen är obeskrivbar. De är som stora valpar som kommer fram och ska hälsa (och de har inte lika hemsk andedräkt som hundar har ibland)

Tänkte också hälsa att bilderna du tog i helgen är jättefina =)

/Linnéa

Anonym sa...

Låter jättetrevligt med kursen!
Vi kan ju alltid bli kollegor igen om du inte får något nytt annat jobb ;-D Jag ska tala gott om dig på min firma! Kram

Anonym sa...

Vilken läcker bild, med stenen, vattnet och den där rödvita saken...vad det nu är...
Kul att du trivs så bra med fotokursen och att den ger så mycket. Själslig stimulans tror jag det kallas.
ha de bäst hälsar vännen Socrate

Thomas sa...

Tierra till Socrate: Men du... min vän... den rödvita SAKEN... är ju också bara en sten ;-)

*kan inte sluta skratta* ;-)

Tack för kommentaren min vän !

Varma hälsningar, Tierra