2008-03-11

Om en tisdag...

Det är tisdag... och sakta men säkert börjar kontorslandskapet fyllas av människor... och här sitter jag... framför min dator, försjunken i tankar... och knappar lite planlöst på tangenterna...

Flera möten är inbokade idag... och det första börjar bara om en liten stund... det är nog TUR... att jag har en mer intressant kväll att se fram emot... det är kurs i kväll igen... ni vet, den där fotokursen jag envisas med att tjata om... mest hela tiden...

Har känt mig lite "off" ett tag... men det kanske är en naturlig del i att mycket är på gång... många tankar och samtalsterapi... tagit för mig av egen tid... och försöker landa i mig själv och mitt...

Jag kan känna hur styrkan sakta gror... och jag tar mitt sökande på fullaste allvar och ska verkligen försöka... att lösa ut det till synes oändliga repet... som är fullt av knutar...

Min värld är kanske mer sluten just nu... omger mig bara med dem som betyder mest... och det är för att orka... men jag försöker även att ge lite av mig själv till de som behöver... just för att det får mig att må bra...

Tisdag... en vanlig dag för många... och ändå går mina tankar, lite extra... just till någon jag vet har en extremt jobbig och livsavgörande resa framför sig... och hur mycket jag än måste fokusera på MITT... så kommer tankarna ändå alltid finnas där...

Nu börjar mötet strax... jag har suttit här en bra stund nu... försökt att formulera lite av allt det som snurrar runt... långt där inne... i hjärnans djupaste rum...

Hoppas er tisdag blir bra och innehållsrik !

//Tierra


Bilden, som får symbolisera ett visst ljus i tunneln... hittade jag på nätet

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så fin!

Jag känner din omtanke, bestråla, liksom släppa in ljus, genom springor jag inte anade fanns.

Du är så fin!

Tårarna bara rinner...

Puss & Kram från Smurfa

Anonym sa...

Hej!
Har inte hunnit börja fota med nya kameran än så ...jag är fortfarande prematur på fotoområdet! Dina bilder var helt fantastiska och jag skulle vilja rama in och ha på väggen! Har du mycket på väggen av bilder du tagit?
Jag ville bara skicka en kram och säga att det gläder mig att du verkar lite starkare!
Tycker mig kunna läsa lite annat också mellan raderna. Glöm inte att jag är proffs på ämnet! Allt kommer att gå bra även om det går upp och ned! Lyft ansiktet mot solen! kram

Anonym sa...

Tack för dina rader hos mig...visst får du länka till mig det är bara roligt, men när jag ser på allt fint som finns här så blir jag ju lite blyg..jag är ju bara en vanlig amatör fotograf och kan ingenting om photoshop och dyl , dina bilder var ju så vackra så jag nästan svimmar...nu ska jag titta vidare inne hos dig..ha det gott

Anonym sa...

Hej.
Jag skrev några ord här till dig tidigare i dag men blev störd och fick gå ifrån så jag han inte riktigt begrunda vad jag skrev. kram i varje fall och kämpa på.

Anonym sa...

Vilka fantastiskt vackra kort du tagit. Jag förstår att du tycker det är så roligt.
Hoppas mötet gick bra idag och det glädjer mig att du ser ljusare på saker och ting. Det märks om inget annat i dina texter nu. Det var nog det bästa du gjort (just nu) att börja gå på samtal.
Ha en toppenkväll!
Kram Annelie
http://rospinglan.blogg.se/