2008-03-06

Bristvara...

Det är mycket på gång just nu... och tiden har kommit att bli en bristvara... vilket i sin tur leder till att jag tyvärr inte riktigt hinner skriva här i den omfattning jag vill...

Det mesta av mina arbetsdagar... går just nu åt att "lära upp" min ersättare... för det blir allt mer tydligt att mitt nuvarande uppdrag tar slut... den sista mars...

Men, men... jag ska inte klaga... förändringens tid är väl inne... och jag hanterar det... på lite olika sätt... och med min typ av yrke... så måste man alltid bära med sig vetskapen... om att man ju minsann inte är oersättlig... och att livet trots allt går vidare...

Jag finns dock alltid här i närheten... och jag föröker också landa i ett allmänt lugn... även om jag kanske inte precis lyckas sitta still och meditera... som bilden ovan får illustrera ;-)

En kul koppling kan dock vara att jag ganska ofta numera... tvingas ha kontakt med "kollegor"... som sitter borta i Indien...

Måste rusa vidare nu... men jag LOVAR... att jag återkommer...

//Tierra

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

...då får jag passa på att önska dig en trevlig helg nu gubben! =)

kram på dig, vi hörs !!

Anonym sa...

Så GLAD jag blir när jag läser de senaste inläggen här nu..
Du har tagit stora kliv min vän!
Heja dej...! : )
Gott att du fick så bra förtroende redan från start - då kan det bli många givande samtal framöver..så skönt för Själen! Med en ventil..

Fotokursen är jag jättenyfiken på!! Njut av den...och bunkra energi och lust från alla tillfällen med kameran på magen...Härligt!

Jag säger som du; jag återkommer! Var viss om det... ; )

Allt gott!
//Mia

Milla sa...

Jag har förstått att du är konsult, och då är ju det lite ombytligt. Där jag jobbar har vi många konsulter som jobbat många år, och just nu är på G att dra in massor av konsulter... och gissa vart deras jobb ska hamna. Jo Indien förstås. Det har hållt på ett tag men är typ bara början...
Ha en bra helg!

Anonym sa...

Hoppas du inte är ledsen för jobbet, som slutar.
Jag är oerhört glad över att höra dig berätta att det kändes så bra med samtalet.
Vad beträffar fotokursen...jättekul. Men du är redan duktig i mina ögon.

Kram till dig och ha enf in helg
Annelie
Vilken tur att du tog upp det så mamman blev medveten.
Har missat några inlägg här såg jag, men väljer bara att lämna ett avtryck idag.
Fina barn du har =)
Så kul emd blomman. Tar det lång tid för orkideerna att blomma om? Jag har ju två, båda har tappat sna blomster =(
Sa gott med saffransbullar då. Kanske också skulle göra det. Har saffran kvar =)

Ha en fin helg!

Kramar Annelie
http://rospinglan.blogg.se/

Thomas sa...

Tierra till Annelie: Din kommentar såg lite "rolig" ut... har du kanske råkat få med lite text från en annan kommentar hos någon ;-)

Tierra till ALLA: Ha en riktigt fin helg allihop !!

Varma hälsningar, Tierra