2008-03-10

Andras texter...

Jo... det får bli en relativt tidig kväll... min kropp är trött, mina leder är svullna och värker... och jag är nästan helt säker... på att det är vädrets fel... för... hela dagen har det regnat här i den stora staden...

Jag ska krypa ner i min säng... borra ner huvudet och min värkande nacke i kudden... och försöka läsa en bok...

Jag hittade nämligen en liten pocketbok på bokrean... utan att jag egentligen letade efter en... men plötsligt låg den bara där... i en hög trave med böcker... mitt framför mig... och det var nog faktiskt bilden på omslaget... som gjorde att mina ögon stannade till... lite längre än ett ögonblick...

Boken heter "Fallhöjd" och är skriven av Nick Hornby... och det är kanske så att flera hört talas om denna bok... men för mig var den ny... och jag fastnade än mer när jag läst på baksidan...

Får väl hoppas mitt val blev rätt... för nu ska jag ta med mig boken till sängen... och låta mina tankarna plöjas ner... i någon annans texter och ord...

God Natt och Sov Gott !

//Tierra

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas det blir en skön lässtund med en god bok. Har du läst "Vi, de drunknade" av dansken Carsten Jensen? Fick den rekommenderad av en jobbarkompis och den står mpå tur för mej. Bara titeln gör mej spänd av förväntan - 709 sidor med nagelbitande handling. Har verklighetsanknytning från ett danskt fiskesamhälle.
//Allt Gott önskar vännen Socrate

PS. Kolla in www.pyrobritt.blogg.se, så får du se härliga bilder, du som är fotofantast.