2008-03-28

Till havs...

Ja... eller nästan i alla fall... för en ö i Stockholms skärgård är väl nästan det närmaste man kan komma... utan egen båt...

En rofylld miljö... ännu ganska stilla innan sommarens invasion av sommargäster, turister och båtfolk startat... en hel lång dag utomhus, förhoppningsvis med lite värmande vårvindar... och solens strålar i ansiktet... med trevligt sällskap och inspirerande motiv...

Så ser i alla fall min förhoppning ut gällande morgondagen... och det är verkligen bara så SKÖNT... att strosa omkring på egen hand... SE, KÄNNA och HÖRA naturen omkring hela ens existens...

Vågornas skvalpande mot våta klippor... fåglarnas flykt i vinden... och de sista resterna av vintern... som sakta men säkert smälter bort vid strandkanten... EN UPPLEVELSE...

Avkoppling för en trött själ... och kanske kan havets vindar blåsa lite liv i en trött kropp... ge tillbaka kraften... och ladda upp batterierna i kroppens maskineri...

Bilden ovan tog jag för ganska precis 1 år sedan... på en underbar plats ute i havsbandet, strax norr om Forsmark i Uppland... och jag hoppas att skörden av bilder... efter morgondagens tur kan bli något liknande... om inte bättre ;-)

Min näst sista arbetsdag på detta uppdrag är snart till ända... och jag avslutar därför denna veckas bloggningar med att säga...

Ha en trevlig helg allihop !

//Tierra


Foto: Tierra - Ängskär 2007-04-01

BloggRegistret.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fasiken, det är väl Herräng bilden är tagen ?
Hur blir dte härnäst med jobb. Har du något nytt uppdrag? Hoppas det för din skull.
Ha en fin helg/kram
Annelie
http://rospinglan.blogg.se/

stella sweden sa...

Är omgiven av hav! Öar åker vi till när lusten faller in! O den faller ofta...

Anonym sa...

Vilken härlig bild och vacker text. Det finns inget mer rogivande än en öde skärgård.

Själv var jag ute på en långprommenad i yttersta uppländska skärgården i går. (Jag har lagt ut lite bilder.)

Ha en bra dag!

Med varma hälningar
Sara Small Town

Anonym sa...

Hej vännen! Härligt att "se" dig igen! Hoppas uppdraget gick bra och hoppas att du själv får en toppen helg! Varma kramar!

Anonym sa...

Hoppas du får en härlig dag i naturen! Naturen är en kraftkälla som ger mycket energi - vi glömmer nog det ibland!
Väntar med spänning på bildresultat=)
helg-kram!

Anonym sa...

Halloj! Hoppas din helg varit bra och att utflykten igår var trevlig.
Just nu känner jag för att blogga men blogg.se har legat nere hela dygnet, går att läsa bloggar mn inte at kommentera eller komma in i sin egen. Trist.

Gisan sa...

Jag hoppas att din helg har gett dig precis allt det du ville ha och lite till. Nu behövs allt lite livgivande vindar i kroppen. Jag börjar ana mina...äntligen :-) Kramar...