2008-03-19

Driftsstörning...

Idag har det minsann inte varit så särskilt roligt... att jobba... stora driftsstörningar i ett av våra större system här på jobbet... efter att man gjorde en uppdatering i natt...

En uppgradering... som snarare blev en nergradering... i alla fall om man ser till prestanda och funktion...

Konsekvensen har... vilket ju inte var helt oväntat... blivit ett antal långa telefonmöten... med infekterade diskussioner om vem som bär ansvaret... och tekniker som jobbat utan både lunch och möjlighet till en kopp kaffe...

Just nu sitter jag uppkopplad i ett av dessa telefonmöten... och kan bara hoppas att det snart finns något konkret att "skruva" på... så att allting löser sig... till slut...

Eftersom jag just nu inte heller kan bidra med särskilt mycket... så får jag helt enkelt bara sitta här och lyssna... och att skriva dessa rader i bloggen förstås ;-)

Klockan har nu passerat 4... och det finns nog en ganska stor risk att detta problem fortsätter även över natten... jag tycker verkligen synd om "mina" tekniker... som nog inte kommer kunna få lite sömn och vila än på ett tag...

Sånt är dock livet... för oss inom IT-branchen... ganska ofta ;-)

//Tierra


Bilden, som jag lyckades hitta på nätet... är ju liiite kul ;-)

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte är det så farligt om det strular med datorer...huvudsaken bloggen och internet funkar! ;-D

Tack för din fina kommentar hos mig.
Hoppas att du kommer att skriva lite i påsk så mina nätter blir förgyllda, skall ju jobba natt och kan behöva trevlig läsning!
Sist jag jobbade många nätter på raken läste jag igenom alla dina listeor. Minns du det?
Trevlig kväll! Kram från Borthy