2008-03-25

Närhet...

Så var det måndag igen... NEJ, förresten... det är ju faktiskt TISDAG idag... långhelger strular alltid till det... och åtminstone jag brukar alltid tappa bort vilken dag det är...

Helgen som gått har varit relativt lugn... bortsett från en riktigt rejäl dispyt med äldsta sonen... och jag har roat mig själv med att fota lite grann... närmare bestämt så kallat macrofoto...

Ni kan ju själva se resultatet här... jag har väl inte riktigt fått kläm på det ännu... men övning ger som bekant färdighet...







I kväll startar Steg 2 av min fotokurs... och det ska bli kul att se vad som nu väntar att få lära sig... nu får jag nog lägga detta åt sidan och ta tag i jobbet... sista veckan här... för det finns en hel del att hinna med och att avsluta...

Ha en bra start på veckan !

//Tierra


Foto: Tierra - Canon EOS 40D + Tamron AF 90/2,8 SP DI Macro 1:1

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte jätte jätte härliga! Dessa skulle jag verkligen vilja ha på väggen! De skulle passa perfekt mot en av mina kommande fonvägar
:-D
Jättevackra! Hur gjorde du för att få det svarta runt om? Är det fixat efteråt? Kram

Anonym sa...

vad häftiga bilder!! =)
och min älsklings färg... hi hi

kram på dig och ha en bra start på veckan du med vännen!!!

Anonym sa...

Undrbara bilder ju! Vad kul med kursen...både den första o den andra. Själv har jag inte "ro" att fota "seriöst" som läget är nu, men det kommer nog att tas upp i framtiden igen...
kram

Anonym sa...

Fotoamatören (dvs. han kan zero om fotografering...) tycker bilderna är fantastiskt vackra med sina härligt klara färger och detaljrikhet. Håller med Borthy - skulle göra sig fint hemma på "fina väggen".
Och Borthy förresten: För att få svart som bakgrund tror jag Tierra släckte ljuset. . .(sa jag förresten att jag är amatörernas amatör?)
Ha en fin onsdag och sköt om dej.

vännen Socrate

Anonym sa...

Gerbera är min favoritblomma. Du har fått till riktigt fina bilder!