2006-03-01

Morgontrassel...


God morgon !

Hoppas er morgon varit lite bättre än min... Det var fullständigt snökaos i morse när jag vaknade och alla som bor här i Stockholm vet vad det innebär... BILKÖER !

Trafiken kröp fram på vägen till jobbet, först för ett stopp i Kista och min arbetsgivare, vilken som vanligt förväntade sig en tidrapport idag eftersom det ny månad. När väl detta var klart skulle jag försöka ta mig ut på E4:an för att köra den sista biten till kunden och då blev det tvärstopp.

Efter ca. 30 minuter i bilkö (mot normala 10 minuter) kom jag så till slut hit till jobbet hos kunden och vad tror ni händer då ?

Jo, givetvis hade mitt inpasseringskort upphört att gälla ! Som tur var hade jag telefonnummret till en av teknikerna inprogrammerat i mobiltelefonen och efter en kort stunds väntan i receptionen lyckades jag bli insläpp och kunde börja jobba... eller (om jag ska vara ärlig) skriva dessa rader ;-)

Måste gå iväg på ett möte nu men sedan ska jag ta och leta reda på någon som kan fixa till mitt inpasseringskort, vill INTE ha likartade problem i morgon också.

Ha en bra onsdag !

1 kommentar:

Solprinsessan Anna sa...

Märkligt att det alltid blir sånt kaos av snö, nu borde vi väl blivit vana... Och jag som skulle ut en långpromenad med vännina och hundar, blir inget med det i snöyran.

Ha en bra dag.
a.