2006-03-29

"Rulla in en boll och låt den rulla..."

God morgon !

Ledsen att det blev en sån trist bloggning i går, men det var bara "för mycket" med allting just då och jag behövde väl lätta lite på "trycket"... dessutom, som bilden också skulle påvisa, det blir ju bättre ! ;-)

Ikväll kan det nog bli just det... bättre... eller i alla fall lite roligare... vi ska ha en liten bowlingafton med jobbet och tanken är att vi, efter en bit mat & lite gott att dricka, ska spela några omgångar mellan oss som är konsulter och de som arbetar på vår supportavdelning. Behöver jag säga vilka som kommer att vinna ? ;-)

Vi ska spela i en bowlinghall på Kungsholmen och jag letade därför upp lite bilder därifrån och lägger upp några av dem här. Jag tycker för övrigt att bowling är en riktigt rolig sport och det är synd bara att man inte kommer iväg så ofta för att spela.

Kul att bowlinghallarna börja se lite roligare ut numera, inte bara en rad trista banor med vita käglor och svarta tråkiga klot som "kastas" iväg av lätt överviktiga, äldre män. Numera finns både färgglada klot och häftig belysning som extra effektförstärkning samt att de som spelar är i alla åldrar och av bägge kön.

En sak till har faktiskt blivit bättre med bowling... sättet att skriva ner och räkna ut resultaten. Förr fick man oftast sitta och fylla i en massa fält på ett pappersark och sedan försöka summera ihop det hela korrekt...

Numera är det MYCKET enklare & bättre, allt hanteras automatiskt av datorer och man behöver inte ens hålla reda på hur många eller vilka käglor man slagit ner, det skriver systemet in själv i den elektroniska formuläret :-)

Bara ett dilemma återstår nu inför kvällen... kommer min stackars arm hålla för detta ? Jo, det kan nog vara en bra fråga men jag vill ju så gärna spela... lär dock känna av det i morgon...

Ha en bra dag !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.. Min tur att vara lite less idag.. Tycker helt plötsligt att datorn är jättetrist.. men det går nog över tills imorgon.. Kram nicki

Anonym sa...

Hej..
Åhh va avundsjuk jag blir.
Det är ju sååå himla kul att bowla..
Håller tummen att armen pallar så du kan *sopa banan* med dom andra.
Spark i baken
Cina

Annika sa...

Bowla är KUL!
Och så får man så gott ont i rumpan och baksidan låret efteråt (om man är ovan) ;-)