2006-03-23

P-bot

Morning !

Är "något lite" arg & irriterad denna morgon. När jag skulle åka härifrån jobbet i går kväll, och kom ner i parkeringsgaraget som ligger längst ner i kontorshuset, upptäckte jag att jag fått pakeringsböter på min bil ! En P-bot på 300 kr är både onödig och definitivt INTE kul !

Tänkte först att jag kanske missat att lägga dit parkeringsbiljetten ordentligt så den var synlig genom framrutan... men NEJ, den låg minsann där snyggt & prydligt. Läste extra noga på själva P-boten och där stod mycket riktigt att jag haft en giltig biljett... VAD var då det eventuella felet ?

Jo, enligt P-boten så saknade jag ett parkeringstillstånd och parkeringsvakten hade dessutom kontrollerat alla vägmärken/skyltar. Nu råkar det ju vara så att jag använt denna pakering i drygt 3 månader, alltid betalt korrekt avgift och enligt de instruktioner som sitter uppsatta VID AVGIFTSAUTOMATEN så är det bara anställda som behöver parkeringstillstånd... för oss konsulter eller annan inhyrd personal gäller parkeringsbiljetten som tillstånd !!


Den skylten hade tydligen INTE parkeringsvakten sett, läst eller förstått !

Usch, nu måste jag säkert lägga ner en massa tid på att bråka med parkeringsbolaget och "som vanligt" har de bara en mycket begränsad öppettid då man kan ringa till dem och ställa frågor, ska man sen dessutom överklaga formellt så måste jag sannolikt författa en skriftlig invändning inom 8 dagar eftersom det är så lång tid man har på sig att betala.

Tänk så lite som behövs för att ens kväll eller dag ska bli förstörd ! Inte ens när man verkligen försöker göra rätt för sig så lyckas man undvika sånt här... *suck*

Ha en bra & bötesfri torsdag !

1 kommentar:

Milla sa...

Nämen nej så där får det inte vara väl... det är värst när man tycker att man gör rätt men blir dragen vid näsan. Hoppas det reder ut sig! Fick själv en P-bot före jul, jag hade betalat med kontokort både före och efter och allt ok, trodde jag. Glömde stoppa själva kontrollappen i bilen. P-bolaget godtog inte mina ursäkter och fina inscannade bilder på att jag ju hade betalt... Det värsta är att man alltid kommer på allt kul man kunde göra för pengar istället.