2006-03-03

Kanalbyte


Guten morgen !

Börjar dagen med lite tyska, allt för att variera mig lite... ;-) Det är fredag igen och veckan har verkligen gått fort, inte för att den varit speciellt rolig eller intressant... snarare tvärtom.

Har funderat lite och märkt att jag mest skrivit om jobbrelaterade saker här i bloggen på sistone, inte så himla kul för er besökare att läsa om, så jag tänkte försöka ändra inriktning lite och hoppas att det kan vara lite mer intressant.

Vet att jag i min andra blogg, den jag hade på MSN Spaces, skrev något om min musiksmak... är i princip "allätare" men har väldigt svårt för dansbandsmusik. Har fram tills helt nyligen dock lyssnat väldigt mycket på en radiokanal (framförallt i bilen & via Nätet) som heter Svenska Favoriter 101.9 men nu har jag bytt till en som nog nästan är ännu bättre - nämligen Studio 107.5, en kanal som riktat in sig på att spela musik från 70- och 80-talen.

Det är verkligen kul att höra alla "gamla" sköna låtar från den tiden och man får onekligen många (och ofta trevliga) flashbacks till den tid då man var lite yngre och kunde vara ute och roa sig, det händer ju av flera skäl inte riktigt lika ofta numera ;-)

Givetvis kommer det en massa kanonbra musik numera också och det är framförallt roligt när det dyker upp lite nya namn på "scenen", ta bara exempelvis några nya favoriter jag "hittat" det senaste året: Marion Raven, Within Temptation, Katie Melua, Anouk m.fl. Alla har hittat sina musikstilar, om än väldigt olika och nästan omöjliga att jämföra med varandra.

Nog om detta nu, ska fylla på kaffe igen och börja jobba lite... lär inte få så många möjligheter att använda datorn i helgen och jag säger därför...

Ha en riktigt skön helg !

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejs vännen !!
Ja musik lyssnar jag också på ganska mycket.
Sitter och lyssnar oftast på datorn eftersom vi inte har någon radio. =)
Lyssnar mycket på P3 Rockster eller på radio seven.

Kram på dej och ha en trevlig helg.

Anonym sa...

Good design!
[url=http://gggvgdno.com/wsfl/qljb.html]My homepage[/url] | [url=http://sehmtkhv.com/lptf/boat.html]Cool site[/url]

Anonym sa...

Thank you!
My homepage | Please visit

Anonym sa...

Thank you!
http://gggvgdno.com/wsfl/qljb.html | http://wniprmab.com/kqpr/fzwt.html