2006-03-17

Uppåt...


God morgon !

Så var det då fredag igen, veckorna rinner verkligen iväg snabbt nu och det är ju dessutom riktigt ljust både på morgonen & kvällen när jag åker till och från jobbet. Skönt att det äntligen börjar gå mot våren snart, är rätt less på snön nu och längtar efter att den försvinner helt så man kan börja ge sig ut lite mer aktivt i skog & mark igen.

Ser fram lite extra mot detta i år eftersom jag ju skaffade en ny, fin kamera strax efter jul och det ska verkligen bli kul att få prova dess möjligheter under lite varmare & skönare förhållanden. Visst funkar det bra att plåta även på vintern men vår- och sommarhalvåret är ännu ett snäpp bättre.

Helgen står för dörren och jag har faktiskt en kul sak att se fram emot, på söndag har jag lovat hjälpa en juniorscoutavdelning med ett litet "hemligt" möte... ja, så hemligt kanske det inte är nu längre eftersom de bör ha fått information om var det ska vara på söndag kl. 10.00.

Det "hemliga" mötet är ett besök på ett av Stockholms 2-3 klättercenter och jag har lovat ställa upp och säkra, d.v.s. vara en av dem som står på marken och ser till att repet håller den som klättrar på plats. Om inget oförutsett inträffar hoppas jag givetvis på att hinna klättra lite själv också och jag lär väl få återkomma på måndag med mer om detta, kanske också med några bildbevis ;-)

Dags att fylla på kaffekoppen och påbörja dagens arbetsuppgifter... eftersom jag som vanligt inte vet om jag hinner att skriva mer idag eller i helgen så passar jag väl på att säga...

Ha en jätteskön helg !!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå vännen =)
Vad kul med klättring !!
Hoppas du själv får prova på.

Och så har du varit på konsert också. KUL !!

Ha en mysig fredag och en trevlig helg vännen.
Kram kram

Anonym sa...

Vi ser verkligen fram mot samma sak. Jag längar också till våren/sommaren då jag ska göra södra Sverige osäkert med min nya kamera. Ha nu en riktigt trevlig helg, Tierra. /Thor-Björn

Anonym sa...

ramla inte ner bara!! :O

kram/M

Anonym sa...

Klättra försiktigt, hörru!
=)