2006-02-28

Fettisdag !

God morgon !

Idag är det en bra dag... nämligen Fettisdagen ! Jag var uppe lite extra tidigt idag och hämtade en hel låda full med semlor (20 st) hos en bekant som är bagare, han har både eget bageri och ett eget konditori, vilket brukar vara en av vinnarna varje år i tidningarnas test av semlor här i Stockholm.


Anledningen till den stora mängden semlor jag hämtade i morse är att jag tänkte överraska mina närmaste arbetskamrater nu till morgonfikat, ska bli både gott & kul att börja dagen lite roligare än i normala fall.

Arrbetsmässigt är det inte mycket nytt att berätta om, mest full fart framåt och det blir en och annan ganska lång dag här hos kunden. Jag hade tänkt skriva några rader i går kväll, när tillfälle gavs, men jag orkade helt enkelt inte... var helt slut efter dagens olika händelser och jag somnade redan vid 23-tiden.

Jag ska ta tag i ett kundärende nu samt börja förbereda morgonfikat, så det blir till att återkomma lite senare förhoppningsvis. Hoppas ni där ute i Blogglandet också kan få en eller annan "liten" semla idag, det är ni värda !

Ha en bra Fettisdag ! !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså det är den dan idag!?
Tur att du sa det, kanske skulle . .
Annars är det ju det att de säljer de där bullarna så väldans långt i förväg att när det verkligen är tid för dem så har man ju hunnit att tröttna på att ens SE dem.
Brukar faktiskt missa det.
Först köper jag inte - av princip . . och sen plötsligt är det förs sent.
=)

Anonym sa...

Yummie!!!
Igår trotsade jag min diet och åt en SEMLA.. Stygga jag. *Fniss*
Men gott vare.. Kände mig som en rejäl syndare efteråt..
Blir till att sköta sig idag igen..
Niema problema.. Det går riktigt bra och snuset har jag dessutom låtit bli i över en vecka nu..
DET du...
Stor kram
Cina/Brummelisa