2006-02-22

Orange kuvert


God morgon !

Jag antar att det är fler än jag som fått det... ett orange kuvert i brevlådan alltså... det där som kommer så här års varje år och som ska visa ungeför hur mycket man kommer få i premiepension när det är så dags.

Lite kul och spännande att se hur mycket pengar man samlat på sig men också samtidigt lite frustrerande eftersom det i de flesta fall ju faktiskt är en ganska stor summa, i mitt fall tror jag det faktiskt var nästan var 1.2 miljoner !!

Tänk om man kunde använda dem nu i stället... tror det var Magnus & Brasse som, i en sketch för ett antal år sedan, sa att man borde omvandla pensionen (ATP - Allmän Tilläggs Pension) till ett ALF (Allmänt Levnads Förskott)

Och visst hade de på sätt och vis rätt... Ge oss pengarna NU när vi orkar göra av med dem, istället för när vi är gamla och inte orkar längre ! ;-)

Jaja, kanske är det bra att ha lite pengar längre fram i livet också, och får man bara ha hälsan kvar så ska i alla fall jag passa på att resa ut i världen till alla de där platserna & länderna som man drömmer om att få åka till men där pengarna i dagsläget inte riktigt räcker till.

Dags att fylla på kaffekoppen och ta tag i dagens små uppgifter och "överraskningar", det har inte riktigt blivit så lugnt ännu som jag hade hoppats här på jobbet men det får lov att gå ändå. Har ett möte med den nya personalen om en kvart så det är väl bäst att avsluta dessa rader nu.

Ha en bra "lill-lördag" !

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm nej, har inte fått mitt kuvert är.
Och nej, brukar inte tycka att det är särskilt spännande läsning inte.
Mest oroande och lätt obegriplig sådan faktiskt.
Visst kan det synas vara en hel del pengar som sitter där och "väntar", men preics som du säger - lever man då?
Och sen när du ser hur mycket eller rättare sagt hur LITET det blir i månaden, ja då blir man lite mörkrädd.
Och dessutom, är det inte så att det brukar vara nånslags schablon-uträkning, att typ "oj, det här ser ju ut som om jag skall få mycket pengar. MEn oj, de har ju räknat att jag skall tjäna så här mycket pengar som i år alla år och just i år var ju en specialare . .." etc etc.
Bla bla bla
Kontentan: Jag blir mest förvirrad och sen stoppar jag skiten längst ner i nån stor pappershög.
;-)