2006-02-23

"Ont, det gör ont..."


*gäspar*

God morgon !

Usch, i dag var det segt att gå upp och dessutom värker min arm "så in i norden"... har nog inte skrivit något om det innan men det verkar som om "alla" mina år framför datorn, framförallt det senaste året nu gett en oönskad effekt...

Tror att det i allmänt tal brukar kallas "musarm" och det är minsann inget man vill drabbas av, men nu sitter jag då ändå här och värken i högerarmen är tyvärr ganska kraftig. Men tror ni jag gör något åt det då ? Nej, inte jag inte... har aldrig varit typen som besöker en läkare (eller tandläkare) i "onödan" precis, är tyvärr korkad nog att vänta in i det sista... tills jag inte längre kan undvika att gå dit och det brukar inte inte ske så ofta.

Nu kommer någon säkert tycka att jag är oerhört dum som inte går dit i början, när besvären är som minst, men jag har uppenbarligen någon inbyggd spärr i skallen som säger åt mig att vänta... vilket givetvis innebär att jag i vissa lägen får "lida" onödigt länge.

Men jag ska väl försöka ta mig i kragen denna gång och ta mig till någon Vårdcentral, om man nu bara lyckas få någon tid förstås...

Bortsett från det här med armen så är det annars väldigt bra just nu, fortfarande väldigt mycket att göra på jobbet och det ser onekligen väldigt ljust ut när det gäller hurvida mitt uppdrag kommer fortsätta här ute hos kunden.

Mentalt är det också mycket bättre än på länge, de två "små" helgutflykterna med jobbet har verkligen inneburit förnyade krafter och jag ser fram emot en intressant vår & sommar. Visst har det faktum att det börjar bli fler ljusa timmar på dygnet också påverkat det hela och man kan äntligen lägga den mörka, blöta och trista hösten till handlingarna... hösten 2005 lär nog gå till historien som en av de jobbigare för egen del.

Oj, klockan närmar sig 8... dags att fylla på dagens andra kopp kaffe, gäller bara att se till så det inte blir som bilden i denna blogg... inte så bra att spilla rakt i tangentbordet precis ;-)

Ha en bra dag !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tierra..
ja då är vi nog två om saken.. men jag har ont i handleden inte i armen.. men det beror på datorn så mycket vet jag..
kul att du kom in.. har låst för att jag lessnat på det eviga plockandet av mitt material på sidan.. Känns inte så roligt att jobba med texter eller bilder och vips har tio till detsamma..
bekvämt sätt att ha en bloggsida bara att kopiera..
Nu har det blivit flera lejonsidor i samma färger med min musik..
Så nu blir min låst..
Hur blir det med din space?
Ha en bra dag nu och pallra dig iväg till doktorn kram Nicki

Anonym sa...

Hu det lät inte så bra det där. Men det tar ju ut sin rätt tyvärr. Men kommer du bara igång med en rutin på övningar du kan göra så går det nog mot rätt håll och blir bättre (hmm..men då måste du nog först ta dig till farbror doktorn ;o))

Jag håller med dej !!! Det är så ljuvligt att det börjar gå mot ljusare tider, man riktigt känner hur det börjar spritta i kroppen. Så fort det börjar närma sig februari och töväder så känner man sig nöjd på vintern...

Hoppas att du inte spillde på tangentbordet och att dagen fortsatt i bra anda!!
Kram från Amo